23948sdkhjf

Masai med nytt team och logotyp

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Rekryterar duo och vill bli bättre på att berätta ursprung och riktning.

Det danska livsstilsföretaget har rekryterat duon Lene Louderback till posten som kreativ chef och chefsdesigner samt av Christina Strunge till tjänsten som internationell marknadschef.

Därtill är logon ny och med tillägget ”Copenhagen” för att enligt företaget bättre kommunicera märkets arv, traditioner och värderingar och matcha bolagets expansionsprocess.

– Vi upplever nu en stark medvind. Vi har öppnat dörrar i USA och har även en massiv närvaro i Storbritannien. Vi har en stabil relation med våra kunder i Norge, Sverige och Danmark, och känner att det nu är dags att tillföra en av grundvärderingarna i vårt arbete till vår logo, nämligen det faktum att vi är från Köpenhamn och att dansk design är en del av vår ryggrad, säger Sune Bjerregaard, vd på Masai i en kommentar.

Den nya logotypen implementeras successivt i butiker, i material och på de digitala plattformarna från maj 2019.

Företaget har 1 500 återförsäljare i 25 länder och driver därtill en egen webbutik samt har 37 egna butiker i Danmark, Sverige och Norge.

– Vi arbetar alltid utifrån sex stycken grundformer, så att kvinnor inte ska behöva begränsa sig utan kan känna sig fria och vackra i de kläder de bär. Vi anstränger oss för att göra designen relevant för den enskilda kvinnan, och så har vi ju ett unikt danskt förhållningssätt till designen - vi är danska i vår kärna eftersom dansk design just handlar om att förena skönhet och funktionalitet. Därför understryker logon inte bara vår designfilosofi, utan även det sätt som våra kunder upplever oss, oavsett om de möter oss hos en Masai-återförsäljare, i en Masai-butik eller på Masais webshop, säger Lene Louderback, kreativ chef och chefsdesigner,

Omsättningen under räkenskapsåret 2017/18 uppgick till 467,6 miljoner danska kronor vilket var en med 5 procent mot föregående år.

Mer om: Masai
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

WeSC:s emission tecknad till 90 procent

Jobb & Karriär
Från Sellpy till Myrorna

H&M: E-handel på totalt 50 marknader

Jobb & Karriär
Hon blir onlinechef på Åhléns

Textil innovation prisad av Norrsken

Butiksnytt
Nu väntar citybutik för JD Sports – öppnar fjärde butiken

Nyhetsbrev

Haglöfs stödjer global klimatstrejk – stänger butiker

Arkiv

De vill utmana herrmodets klassiska retailvarumärken

Blugiallo rekryterar från Morris Stockholm och Eton, skalar upp verksamheten och räknar med att dubblera omsättningen i år.

Butiksnytt
Då öppnar underklädesjättens nya citybutik

”Vi är riktigt duktiga i mellanstora städer”

Butiksnytt
Pop up-butik för Didriksons

Tenson byter läge i Varberg

Butiksnytt
Åhléns nyinviger i Falun

Jobb & Karriär
J.Lindebergs kreativa chef lämnar

Jens Werner kliver av efter knappt två år på posten. "Strategin har förändrats och våra visioner överensstämmer inte längre".

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

Jobb & Karriär
Hit går Tensons tidigare vd

Så ska Saddler bli ledande varumärke inom läderaccessoarer

Kinnevik säljer i Zalando

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Butiksnytt
Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Duo vill revolutionera handskmarknaden med nytt varumärke

Nu lanserar Ingrid von Konow och Ulrika Fohgelberg Nordén märket Handsome Stockholm.

Bryter samarbeten med återförsäljarna för att sy upp på beställning

I veckan lanseras modeföretaget Aérynes nya produktionsmodell. Grundaren Siri Vikman vill omdefiniera begreppet hållbarhet och attackera frågan om överlager.

Triumph inleder samarbete med Texaid

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Ökad försäljning för H&M

Här stänger G-Star Raw

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

Panorama Berlin till Tempelhof

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Happy Socks vd slutar

London nästa för Boråstudenter

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Förbättrat Kappahl

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.15