23948sdkhjf

Masai med nytt team och logotyp

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Rekryterar duo och vill bli bättre på att berätta ursprung och riktning.

Det danska livsstilsföretaget har rekryterat duon Lene Louderback till posten som kreativ chef och chefsdesigner samt av Christina Strunge till tjänsten som internationell marknadschef.

Därtill är logon ny och med tillägget ”Copenhagen” för att enligt företaget bättre kommunicera märkets arv, traditioner och värderingar och matcha bolagets expansionsprocess.

– Vi upplever nu en stark medvind. Vi har öppnat dörrar i USA och har även en massiv närvaro i Storbritannien. Vi har en stabil relation med våra kunder i Norge, Sverige och Danmark, och känner att det nu är dags att tillföra en av grundvärderingarna i vårt arbete till vår logo, nämligen det faktum att vi är från Köpenhamn och att dansk design är en del av vår ryggrad, säger Sune Bjerregaard, vd på Masai i en kommentar.

Den nya logotypen implementeras successivt i butiker, i material och på de digitala plattformarna från maj 2019.

Företaget har 1 500 återförsäljare i 25 länder och driver därtill en egen webbutik samt har 37 egna butiker i Danmark, Sverige och Norge.

– Vi arbetar alltid utifrån sex stycken grundformer, så att kvinnor inte ska behöva begränsa sig utan kan känna sig fria och vackra i de kläder de bär. Vi anstränger oss för att göra designen relevant för den enskilda kvinnan, och så har vi ju ett unikt danskt förhållningssätt till designen - vi är danska i vår kärna eftersom dansk design just handlar om att förena skönhet och funktionalitet. Därför understryker logon inte bara vår designfilosofi, utan även det sätt som våra kunder upplever oss, oavsett om de möter oss hos en Masai-återförsäljare, i en Masai-butik eller på Masais webshop, säger Lene Louderback, kreativ chef och chefsdesigner,

Omsättningen under räkenskapsåret 2017/18 uppgick till 467,6 miljoner danska kronor vilket var en med 5 procent mot föregående år.

Mer om: Masai
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Förlusten växer för VRG – ny produktlinje ska vända utvecklingen

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

Flaggskeppsbutik ska lyfta Intersport

Kappahl på sommarturné med Newbie

Plus

De vill skapa hållbara under

Arina Woron lämnade dammodekarusellen för att skapa miljövänliga underklädesmärket Woron tillsammans med systern Anya Woron.

Nyhetsbrev

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Arkiv

Branschprofil moderator för Retaildagen

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

H&M testar biobränsle med Maersk

NA-KD öppnar pop up i Mos

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Glasögonmärke först ut i ny pop up-yta

Plus

De sätter färg på barnmodet

Johanna Törnebohm och Ellinor Nilsen är designerduon från Göteborg som sade upp sig från Monki för att starta Blaou. Nu är de aktuella på Aplace i Stockholm.

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Jobb & Karriär
I dig denim med ny vd

Grundaren och tidigare vdn stannar i bolaget men ska ha mer fokus på design, produktion och utveckling.

Adidas förlorar ensamrätt till ränder i EU

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Altor in som storägare i XXL

Nygammal ägare driver JC vidare

Klart: Camilla Malmströms med ny ägare

Nu är affären i hamn och nya ägare har tagit över den konkursade modekedjan.

Utmärkelser ska uppmuntra till hållbarhet och förnyelse – här är de nominerade

Sportamore fick bråttom – öppnar en månad tidigare än planerat

Nya hot mot hårt pressad modehandel

Besparingsprogram för Tiger of Sweden

Pitti Uomo i siffror

Treksta flyttar in i Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Avslappnad silhuett i Florens

Stockmann säger upp 150

Blickar mot öst

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Dags för Pitti Uomo

Missa inte årets branschseminarium

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.18