23948sdkhjf

Hans klockbolag tar in nytt kapital

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Drar in nära 2,5 miljoner kronor genom crowdfunding.

Klockbolaget Boom Watches har tagit in 2,43 miljoner kronor via en crowfundingkampanj hos FundedByMe. Bolaget skriver att intresset att investera var stort. Klockbolagets försäljning går igenom e-handeln och bolaget lanserar nyheter varje vecka och även möjligheten att byta ut olika delar på klockorna som armband och urtavla.

Många klockbolag väljer, utöver egen e-handel, att finnas även i olika fysiska butiker. Vi tror att det är fel väg att gå och har därför satsat på vår egen e-handel och att förfina den. Tack vare att vi lagt fokus där, kan vi erbjuda kunderna en riktigt bra shoppingupplevelse och snabb leverans. Jag ser våra återkommande kunder som ett tecken på att vår produkt är kvalitativ och uppskattad och att människor vill kunna förändra saker i de klockor som de redan äger - snarare än att behöva köpa flera olika klockor, säger Niklas Dahlgren, i en kommentar.

Klockföretagets grundaren Niklas Dahlgren har mer än 20 års erfarenhet av klockbranschen och har bland annat byggt upp Gant Time och Storm Watches internationellt.

Mer om: Boom Watches
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Gina Tricots vd lämnar

Återvänder till Tretorn där han kliver på som ny vd och delägare.

"NOOS kan rädda modefackhandeln"

KRÖNIKAN: Never out of stock är revolutionerande och en konkurrensfördel för den lilla handlaren men även för leverantören, skriver Mikael Sandström.

Plus

Så vill de förändra sourcing i grunden

I september i fjol lanserade Elias Gröndal och Carl-Johan Blomqvist plattformen Findsourcing som ska förenkla för inköpare att hitta leverantörer i skobranschen.

Videointervju: Förändringen drivs främst av människorna – inte tekniken

Hör retailexperten Ken Hughes berätta om hur nya shoppingbeteenden påverkar handeln.

Handlarna splittrade om framtiden – dystert inom sällanköp

Pitti Uomo i siffror

Nyhetsbrev

Treksta till Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Arkiv

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Så sålde H&M: ”Omställningsarbetet går i rätt riktning”

Stockmann säger upp 150

Claire Group stannar i familjen

Avslappnad silhuett i Florens

Eton och Tiger of Sweden höll båda presentationer på Pitti Uomo i veckan.

Vagabond får gott gensvar för skoåtervinning

Nu uppmanar skoföretaget återförsäljarna att också samla in skor.

Modedesigner aktuell som sommarvärd

2

Butiksägarna bakom United Retailers: ”Vi önskar dialog och samarbete med leverantörerna”

En grupp modehandlare ligger bakom intressegruppen United Retailers som ska verka för bättre dialog med leverantörer och hitta gemensamma hållbara vägar framåt i en pressad modebransch färgad av "konstanta erbjudanden, rabatter och lockerbjudanden".

HUIs konjunkturprognos: "Detaljhandeln befinner sig i ett tufft läge"

Jobb & Karriär
Masai med nytt team och logotyp

Rekryterar duo och vill bli bättre på att berätta ursprung och riktning.

Även Ur & Penn kritisk till omotiverade hyresnivåer

Prisad av NK

Omlottklänningens okrönta drottning förärades pris av NK på onsdagskvällen.

Jobb & Karriär
Från Scorett till Stayhard

Ska leda e-handlarens satsning på sneaker.

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Högtryck väntar för e-modehandeln

Rekordomsättning för Inditex

Blickar mot öst

1

Försäljningsras i modehandeln: ”Stor svårförklarad nedgång”

Väntad men oväntat kraftig nedgång i modehandeln, enligt Stilindex för maj månad.

Missa inte årets branschseminarium

Dags för Pitti Uomo

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Får betala miljonbelopp för att stänga

Om influencers får välja

Här stänger Tiger of Sweden två butiker

Stark tillväxt för arbetsklädeskoncern – når över 4 miljarder

Jobb & Karriär
Serieentreprenör föreslås till Touchtech

MQ tar egna varumärken till Afound

Skokedja drar sig ur marknad

Kinnevik tar nätmodehandlare mot Frankfurtbörsen

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.163