23948sdkhjf

Om influencers får välja

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Varumärkena och företagen som flest vill arbeta med, enligt ny undersökning.

H&M i topp när influencers väljer samarbetspartner. Det framgår av en enkätundersökning framtagen av Beatly och tidningen Resumé om svenska influnencer.

Ikea, Jotex, Ica och H&M ligger i topp som samarbetspartner.

- Undersökningen motbevisar många myter om influencers. Bland annat ser vi en större mognad hos de som jobbar som influencer än vad man kanske tänker sig, och en ökande andel män så det är inte enbart unga tjejer som är influencers, säger Jonas Arnklint, vd och grundare av Beatly som arbetar med att matcha influencers med varumärken.

I undersökningen framgår att hälften av de influencers som genomför samarbeten är över 30 år, vill genomföra två till fem samarbeten i månaden och vill gärna ha långsiktiga samarbeten. Hälften av de tillfrågade tar 1 000 till 5 000 kronor för ett inlägg på Instagram

18 procent av de drygt 400 personerna som ingick i undersökning gör gratis samarbeten regelbundet men 90 procent får varje månad frågan om att göra gratis samarbeten.

- Den främsta anledningen till att man genomför gratis är att man tror att produkten eller tjänsten skulle intresserad följarna. Varumärkets affinitet gentemot influencern spelar stor roll vid gratis samarbeten men en betydligt mindre roll vid provisionsbaserade samarbeten, säger Jonas Arnklint.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Butiksnytt
Loewe till NK

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Nyhetsbrev

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Arkiv

Så sålde New Wave

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

Fortsatt stora utmaningar för WeSC

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

Nelly söker ny logistiklösning

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

1

Här tappas oftast modekunden – kedjan som lyckas bäst i provrummet

Säger tack med kampanj

Sålde 1 240 par strumpor på en helg. Nu firas ettårsdagen med buller och bång.

Ny ägare till Rayville

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Danska ägaren tror på comeback i Sverige och internationellt.

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Fortsatt supertrögt för Odd Molly

Lovprisade hållbarhetsess

Bite Studios, Atacac, Nudie jeans och Re:newcell förärades på onsdagen hållbarhetspriset Encouragement for Action

Lätta fötter på Nordic Shoe and Bag Fair

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Utställarna bjuder på gångvänligt skomode inför 2020 med en uppsjö av enkla sandaler till flerfärgade klumpsneakers.

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Scotch & Soda med ny byrå

Tolv till Illum

Näst största ägaren minskar i Kappahl

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.155