23948sdkhjf

Kampanjar för kapital till väskvarumärke

Tar in kapital för expansion och testlanseras på Stadium.

Bolaget bakom väskvarumärket Iamrunbox, som drivs av grundaren Kirill Nostov, lanserar en crowdfundingrunda med målet att ta in mellan en halv miljon och en miljon kronor för att kunna expandera bolaget och lansera nya väskmodeller.

Tidigare har bolaget tagit in 1,5 miljoner kronor och genom existerande investerare 2,6 miljoner kronor i en kampanj via FundedByMe. Nu ska märket lanseras via Stadium och därtill ska företaget under sommaren presentera ett samarbete med en aktör i Sydostasien.

Vi har tre framgångsrika kickstarterkampanjer bakom oss och efter denna sista rundan kommer vi kunna fortsätta utvecklas och växa på flera olika fronter i bolaget. Vi har redan vår produkt hos exempelvis Löplabbet och Löparshop och utöver vår egen e-handel finns vi på Amazon. I sommar kör vi igång ett test med Sveriges största sportkedja, vilket känns riktigt spännande, säger Kirill Noskov, grundare och vd.

Väskvarumärket är grundat 2015 och designidén bygger på att göra stilrena och funktionella väskor för aktiva stadsbor.

Det är en intensiv och spännande period som ligger framför oss. Vi har planerat för flera nya väskmodeller som kommer släppas under detta året och nästa. Den A-runda vi kommer köra igång i höst har målet 30 miljoner kronor och med de pengarna kommer vi expandera snabbt under 2020. Men vi vet att den moderna och urbana människan uppskattar det vi gör, så vi känner oss väldigt trygga i det, säger Kirill Noskov i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094