23948sdkhjf

Kampanjar för kapital till väskvarumärke

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Tar in kapital för expansion och testlanseras på Stadium.

Bolaget bakom väskvarumärket Iamrunbox, som drivs av grundaren Kirill Nostov, lanserar en crowdfundingrunda med målet att ta in mellan en halv miljon och en miljon kronor för att kunna expandera bolaget och lansera nya väskmodeller.

Tidigare har bolaget tagit in 1,5 miljoner kronor och genom existerande investerare 2,6 miljoner kronor i en kampanj via FundedByMe. Nu ska märket lanseras via Stadium och därtill ska företaget under sommaren presentera ett samarbete med en aktör i Sydostasien.

Vi har tre framgångsrika kickstarterkampanjer bakom oss och efter denna sista rundan kommer vi kunna fortsätta utvecklas och växa på flera olika fronter i bolaget. Vi har redan vår produkt hos exempelvis Löplabbet och Löparshop och utöver vår egen e-handel finns vi på Amazon. I sommar kör vi igång ett test med Sveriges största sportkedja, vilket känns riktigt spännande, säger Kirill Noskov, grundare och vd.

Väskvarumärket är grundat 2015 och designidén bygger på att göra stilrena och funktionella väskor för aktiva stadsbor.

Det är en intensiv och spännande period som ligger framför oss. Vi har planerat för flera nya väskmodeller som kommer släppas under detta året och nästa. Den A-runda vi kommer köra igång i höst har målet 30 miljoner kronor och med de pengarna kommer vi expandera snabbt under 2020. Men vi vet att den moderna och urbana människan uppskattar det vi gör, så vi känner oss väldigt trygga i det, säger Kirill Noskov i en kommentar.

Mer om: Iamrunbox
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

"NOOS kan rädda modefackhandeln"

KRÖNIKAN: Never out of stock är revolutionerande och en konkurrensfördel för den lilla handlaren men även för leverantören, skriver Mikael Sandström.

Gina Tricots vd lämnar

Återvänder till Tretorn där han kliver på som ny vd och delägare.

Handlarna splittrade om framtiden – dystert inom sällanköp

Plus

Så vill de förändra sourcing i grunden

I september i fjol lanserade Elias Gröndal och Carl-Johan Blomqvist plattformen Findsourcing som ska förenkla för inköpare att hitta leverantörer i skobranschen.

Pitti Uomo i siffror

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Nyhetsbrev

Treksta till Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Arkiv

Videointervju: Förändringen drivs främst av människorna – inte tekniken

Hör retailexperten Ken Hughes berätta om hur nya shoppingbeteenden påverkar handeln.

Så sålde H&M: ”Omställningsarbetet går i rätt riktning”

Stockmann säger upp 150

Claire Group stannar i familjen

Avslappnad silhuett i Florens

Eton och Tiger of Sweden höll båda presentationer på Pitti Uomo i veckan.

Vagabond får gott gensvar för skoåtervinning

Nu uppmanar skoföretaget återförsäljarna att också samla in skor.

Modedesigner aktuell som sommarvärd

2

Butiksägarna bakom United Retailers: ”Vi önskar dialog och samarbete med leverantörerna”

En grupp modehandlare ligger bakom intressegruppen United Retailers som ska verka för bättre dialog med leverantörer och hitta gemensamma hållbara vägar framåt i en pressad modebransch färgad av "konstanta erbjudanden, rabatter och lockerbjudanden".

HUIs konjunkturprognos: "Detaljhandeln befinner sig i ett tufft läge"

Jobb & Karriär
Masai med nytt team och logotyp

Rekryterar duo och vill bli bättre på att berätta ursprung och riktning.

Även Ur & Penn kritisk till omotiverade hyresnivåer

Prisad av NK

Omlottklänningens okrönta drottning förärades pris av NK på onsdagskvällen.

Jobb & Karriär
Från Scorett till Stayhard

Ska leda e-handlarens satsning på sneaker.

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Högtryck väntar för e-modehandeln

Rekordomsättning för Inditex

Blickar mot öst

1

Försäljningsras i modehandeln: ”Stor svårförklarad nedgång”

Väntad men oväntat kraftig nedgång i modehandeln, enligt Stilindex för maj månad.

Missa inte årets branschseminarium

Dags för Pitti Uomo

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Får betala miljonbelopp för att stänga

Om influencers får välja

Här stänger Tiger of Sweden två butiker

Stark tillväxt för arbetsklädeskoncern – når över 4 miljarder

Jobb & Karriär
Serieentreprenör föreslås till Touchtech

MQ tar egna varumärken till Afound

Skokedja drar sig ur marknad

Kinnevik tar nätmodehandlare mot Frankfurtbörsen

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.207