23948sdkhjf

Kampanjar för kapital till väskvarumärke

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Tar in kapital för expansion och testlanseras på Stadium.

Bolaget bakom väskvarumärket Iamrunbox, som drivs av grundaren Kirill Nostov, lanserar en crowdfundingrunda med målet att ta in mellan en halv miljon och en miljon kronor för att kunna expandera bolaget och lansera nya väskmodeller.

Tidigare har bolaget tagit in 1,5 miljoner kronor och genom existerande investerare 2,6 miljoner kronor i en kampanj via FundedByMe. Nu ska märket lanseras via Stadium och därtill ska företaget under sommaren presentera ett samarbete med en aktör i Sydostasien.

Vi har tre framgångsrika kickstarterkampanjer bakom oss och efter denna sista rundan kommer vi kunna fortsätta utvecklas och växa på flera olika fronter i bolaget. Vi har redan vår produkt hos exempelvis Löplabbet och Löparshop och utöver vår egen e-handel finns vi på Amazon. I sommar kör vi igång ett test med Sveriges största sportkedja, vilket känns riktigt spännande, säger Kirill Noskov, grundare och vd.

Väskvarumärket är grundat 2015 och designidén bygger på att göra stilrena och funktionella väskor för aktiva stadsbor.

Det är en intensiv och spännande period som ligger framför oss. Vi har planerat för flera nya väskmodeller som kommer släppas under detta året och nästa. Den A-runda vi kommer köra igång i höst har målet 30 miljoner kronor och med de pengarna kommer vi expandera snabbt under 2020. Men vi vet att den moderna och urbana människan uppskattar det vi gör, så vi känner oss väldigt trygga i det, säger Kirill Noskov i en kommentar.

Mer om: Iamrunbox
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Butiksnytt
Loewe till NK

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Nyhetsbrev

Så sålde New Wave

Arkiv

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

Fortsatt stora utmaningar för WeSC

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nelly söker ny logistiklösning

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

1

Här tappas oftast modekunden – kedjan som lyckas bäst i provrummet

Fortsatt supertrögt för Odd Molly

Säger tack med kampanj

Sålde 1 240 par strumpor på en helg. Nu firas ettårsdagen med buller och bång.

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Ny ägare till Rayville

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Danska ägaren tror på comeback i Sverige och internationellt.

Lovprisade hållbarhetsess

Bite Studios, Atacac, Nudie jeans och Re:newcell förärades på onsdagen hållbarhetspriset Encouragement for Action

Lätta fötter på Nordic Shoe and Bag Fair

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Utställarna bjuder på gångvänligt skomode inför 2020 med en uppsjö av enkla sandaler till flerfärgade klumpsneakers.

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Scotch & Soda med ny byrå

Tolv till Illum

Näst största ägaren minskar i Kappahl

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.113