23948sdkhjf

Herrmodemärke skippar säsongskollektioner

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Höstens kollektion blir den sista för varumärket i sin nuvarande form.

L´homme Rouge låter meddela att kommande höstkollektion blir den sista för varumärket med säsongsbaserade kollektioner.

Därefter ska varumärket enligt ett pressmeddelande ”ta ett steg tillbaka och se över nya former att verka i”.

– Så här långt har det varit en otrolig resa, vi har uppnått mycket och är väldigt stolta över vad vi lyckats med under de här åren. Vi kommer fortsatt verka inom design, konst och formgivning både på egen hand men också genom L’homme Rouge för specifika projekt och samarbeten. Samhället behöver fortsatt design som utmanar det konventionella, med detta sagt känns det bra att avsluta med en så betydelsefull klädkollektion, säger John-Ruben Holtback, vd och grundare i en kommentar.

Omdaningen av märket, som uppmärksammats inte minst medialt och förärats många design- och modepriser, kommer efter sex år och tolv kollektioner.

Ambitionen är dock att L´homme Rouge ska finnas kvar för att som det heter ”fortsatt finnas i en renare och mer kreativ form” med möjlighet till olika typer av nya samarbeten bland annat ett med nätmodeföretaget SSENSE, vilket framkommer i en intervju som Scadinavian Man gjort med John-Ruben Holtback.

L´homme Rouge har bland annat förärats Woolmark Prize i Europa, blivit Årets Nykomling i Habit Modegalan 2015, förärats Nordiska Kompaniets varumärkespris 2017 och blivit utsedda till “New Face of Global Menswear” i Interview Magazine. 

Höstens kollektion Conversations har inspirerats av svensk hantverkstradition, kollektivism och landsbygd och bygger på uttryck som skrädderiteknik, taktilitet och dekonstruktion och har tagits fram i hållbara material.

Enligt artikeln i  Scandinavian Man så stängs även den egna butiken och studion, som öppnade hösten 2016, på Krukmakargatan på Södermalm i Stockholm om tre veckor.

Mer om: L´homme Rouge
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Barneys överväger konkurs

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Modehandeln återhämtade sig

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Prisfall på mode

Nyhetsbrev

Nytt modeevent i Stockholm

Arkiv

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Ivyrevel poppar upp i MoS

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Zalando bygger nytt megalager

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Modeikonen avliden

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

”Pristransparens den fysiska handelns största utmaning”

Citycons nya vd F Scott Ball om utmaningar och möjligheter för köpcentrumjätten.

Kronkursen fortsätter pressa modehandeln

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

WeSC behöver nytt kapital

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Adidas förlorar ensamrätt till ränder i EU

Altor in som storägare i XXL

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.142