Så ser nya Henri Lloyd ut
Det närmar sig lansering för numera Göteborgsbaserade Henri Lloyd som då passar på att lansera ny logotyp framtagen i samarbete med Göteborgsbyrån Right Thing United / RTu och Simon Syren.
Den nya loggan är både tänkt att reflektera märkets arv, grundat i Storbritannien på 1960-talet, och bakgrund men ska även spegla märkets framåtriktning inom framförallt kläder och utrustning för seglare men även inom mode.
Modesegmentet blir också en viktig byggsten för att också kunna återetablera varumärkets status men även för att nå synlighet. ”Vi tror att det finns en god möjlighet att nå en bredare marknad genom att vi också utveckla en modedel”, skriver Hans Eckerström i ett pressmeddelande.
Den 29 maj lanserar Henri Llloyd sajten och lanserar i samma veva nya seglarlinjen Fremantle och snart lanseras även en modekollektion och ett modesamarbete.
Försäljningen av märket, som också sätter hållbarhet högt, ska framförallt gå via digitala kanaler men även exklusivt via utvalda fysiska handlare också för att inte behöva konkurrera med pris. Med hjälp av en ny teknisk plattform och nya sätt att arbeta på hoppas varumärket istället kunna bygga långsiktiga och lönsamma relationer med ett färre antal men starka återförsäljare.
Företaget siar att man kommer ha upp till 80 procent färre återförsäljare än tidigare men istället starka nyckelunder både fysiskt och digitalt.