23948sdkhjf

Odd Molly väljer Norrköping

| Av Mikael Mildén | Tipsa redaktionen

Satsar på e-handeln och flyttar all logistik och distribution.

Odd Molly väljer nu att göra ytterligare satsningar på sin e-handel. I samband med detta lägger man all sin logistik och distribution hos Almroths i Norrköping. 

– Samarbetet med Almroths möjliggör för oss att fortsätta optimera vårt flöde på ett hållbart sätt, vi tror på Norrköping som ett starkt geografiskt logistikläge och ser fram emot ett långsiktigt samarbete, säger Elin Carlander, head of logistics för Odd Molly Int, i ett pressmeddelande. 

Avtalet mellan företagen innebär att Almroths sköter distributionen till de 40-talet länder där Odd Molly säljs i dag.  

– Att de väljer oss är det ett bevis på att vi har, förutom den geografiska fördelen, även kunskapen och erfarenheten av att ta hand om denna typ av större e-handelskunder, säger Emil Swensson, logistikchef e-handel på Almroths.

I slutet av april avslöjade Almroths att man satsar på ett nytt logistikcenter strax utanför Norrköping. Fullt utbyggt ska det ge 500 arbetstillfällen till kommunen.  

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Anine Bing i designsamarbete

Tar fram t-shirt baserad på restlager till hudvårdsföretag.

E-handelspris till Twist & Tango

Butiksnytt
Outletbutik för Morris

Jobb & Karriär
Ny ordförande i Svensk Form

Sportkedjans vd lämnar – efter två månader

Går efter intern granskning av uppmärksammade Facebookinlägg.

1

Sålde 10 000 jackor på ett halvår – så gör Norrsken

Lanserade jackvarumärket i september i fjol.

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

Arkiv

Klarna öppnar pop up-butik

Svensk Handel: ”Dyra paketleveranser en alarmerande konkurrensnackdel”

1

Skobolag lanserar ny e-handel

Giambattista Valli för H&M

Modekedjan gör två släpp av årets designsamarbete.

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Så ser nya Henri Lloyd ut

Blickar framåt med ny logga och sajt.

DK Company säljer två märken – efter en vecka i koncernens ägo

Indiska släpper barnmodekollektion

Plockar in plagg till yngre barn.

Nordiska Etikettbolaget i nya händer

House of Dagmar uppmanar till ökad transparens

Modeföretaget lanserar ny etikett och märkning; Good Choice.

UO hoppar på prenumerationståget

Svensk kliver in i ny roll hos amerikansk modejätte

Öresund ökar i MQ

176 miljoner till MQ

Athleisure à la puddingproducent

Butiksnytt
Butik för Sophie by Sophie

Comeback för Årets Modebutik i Habit Modegalan

Byter Bruket mot Tuna Park

Bada i CDLP

Scorett prisas för helhetsupplevelse

Om plast i haven och framtidens designutmaningar

Wood Wood öppnar i London

Här stänger Åhléns också

Jobb & Karriär
Från Nelly till Lyko

Ny yta för reseffekter

Jobb & Karriär
Han går till Day Et

Odd Molly väljer Norrköping

Utmärkelse till Kavat

Ny tillfällig butik för CQP

Se alla Företagens egna nyheter

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.153