23948sdkhjf

Underklädesmärke växlar upp – öppnar fysisk butik och lägger till prenumerationstjänst

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

"Naturligt nästa steg i att erbjuda våra återkommande kunder en friktionsfri köpupplevelse".

Underklädesmärket CDLP, grundat av creative director Christian Larson och vd Andreas Palm 2016, öppnar första fysiska butiken vid Stureplan i Stockholm i maj.

Butiken öppnar i lokaler som tidigare inrymde konkursade Cords & Co.
Förutom fysisk butik bygger företaget vidare på e-handelserbjudandet med  en global prenumerationstjänst som ska serva kunder med kalsonger och strumpor kontinuerlig levererat kvartalsvis.
I dag står den egna webbutiken, där märket når konsumenter i 40 länder, för 75 procent  av CDLP:s globala försäljning. Enligt företaget har intresset för prenumerationstjänsten varit stort och på den amerikanska marknaden har 25 procent av av de befintliga kunderna tecknat sig för prenumeration. 
 Vi har haft ett tydligt digitalt fokus sedan dag ett med en modern e-handelsupplevelse, som kompletterats av en tydlig strategi och varumärkesbyggande i våra sociala kanaler. Att addera en prenumerationstjänst är ett naturligt nästa steg i att erbjuda våra återkommande kunder en friktionsfri köpupplevelse, säger Andreas Palm, vd i en kommentar.
Den digitala distributionen kompletteras av partnerskap med några av världens mest välkända varuhus och butiker som Mr Porter, Barneys New York, Selfridges i London och NK i Stockholm.Ytan på varuhuset i Stockholm blev startskottet på den strategi som duon kallar "hybridstrategi av direct-to-consumer i kombination med klassisk distribution via återförsäljare", som valts för att positionera varumärket. 
– Den validering ett litet varumärke får av att finnas på Barneys, Mr Porter och NK är ovärderlig initialt, säger Andreas Palm, och fortsätter;  
– Dels når vi kunder vi aldrig skulle nå genom att enbart sälja i egen kanal, och dels ger det ett ungt varumärke som oss en trovärdighet som är viktig när vi utmanar stora globala aktörer som är etablerade sedan många decennier.
Därtill utökar varumärket sin distribution även till Le Bon Marché i Paris, Browns i London och kedjan Want Apothecary i Kanada. 
Förutom att öppna en första fysisk butik och lansera en prenumerationstjänst så ska modeföretaget även addera nya produkter till sortimentet under innevarande år och framöver. Det handlar bland annat om en t-shirt, badkollektion i hållbar Econyl och en kategori som duon benämner som uppklädd "homewear" med pyjamas och en morgonrock i lyocell.
De nya produkterna har kommit till på efterfrågan från både kunder och slutkonsumenter och bygger vidare på duons initiala idé om att tillhandhålla uppdaterade essentiella plagg för män i tidlös design och material med hållbarhetstänk. 
I fjol tog CDLP  in externt kapital från erfarna och välkända investerare som Patrik Brummer, Emilia de Porét, Niklas Adalberth, Johan Renck, Jonas Åkerlund, Daniel Pilotti, Michael Storåkers och David Sandström. 
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daisy Grace under lupp

De vann Årets Modebutik

HABIT MODEGALAN: Johnny Hedlund och Alexander Nordlund kammade hem priset Årets Modebutik på Habit Modegalan i tisdags kväll. Läs om entreprenörsduon som satsar i Skellefteå.

Cos i samarbete med uthyrningssajt

De föreslås till MQ

Butik för Arcteryx

Premiär för märkets lånebibliotek i Europa.

Digital kompetensutveckling en investering för framtiden

Utbildningsprogrammet Transformationsloopen ska sporra personalen

Nyhetsbrev

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Arkiv

Comeback för By the number

Efter vilan kommer en känga som ska hålla över tid.

Mingel i nya händer

Grundarduon har sålt dammodemärket. Ny ägare tog över i slutet av november.

Grundarduo säljer i Boohoo

Björn Borg samarbetar med Hollywoodskådis – vill få fler att träna

Blir ansikte för både sport- och underkläder.

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Klassisk kulör – blå är den varmaste färgen

"Universell favorit" utsedd till årets färg.

Team Sportia säljer varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Stylein redo att växla upp

Öppnar ytterligare yta på Åhléns, lanserar denim och för dialog med investerare.

Modeplattform förvärvas av riskkapitalbolag

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Mingelbilder från Habit Modegalan

Under tisdagskvällen korades modebranschens allra bästa entreprenörer, företag och personer. Se bildspelet här!

Na-kd lanserar makeup

Här är vinnarna på Habit Modegalan 2019

Närmare 200 gäster, sju priskategorier, ”sharing dinner” och underhållning av Zikai. Tisdagskvällens modegala på Grand Hôtel var en fest för alla sinnen.

Prisad av H&M

Håraccessoarbolag i konkurs

Cecilia Tall bekräftar: Teko har lämnat SFC

I oktober lämnade Teko delägarskapet i Swedish Fashion Council. Samtidigt klev generalsekreteraren, Cecila Tall, av styrelseuppdraget.

Trio med koll på logistiken – tävlar om Årets Logistiklösning på Habit Modegalan

Rekord för Black friday – kläder mest poppis

Så sålde Na-kd

Färre konkurser i november

Så hanterar modebranschen Black friday

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Nu drar Stadium sig ur Tyskland

Wesc tackar för sig i egna butiksledet

Butiksnytt
Din sko i specialdesignat format

Butiksnytt
Sjunde butiken för Ideal of Sweden

Jobb & Karriär
Intersport värvar från Clas Ohlson

Sports Direct byter namn

Asos rekryterar

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.184