23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så ska hon vässa Lindex modeaffär

Bolagets vd, Susanne Ehnbåge, ska utveckla Lindex digitala affärer och stärka intäkter och lönsamhet efter två utmanande år. Habit har träffat henne.

Hon om någon vet vad det innebär att agera i en pressad bransch som är under omställning. När Media Markt dundrade in i Sverige 2006 arbetade Susanne Ehnbåge som e-handelschef på familjeföretaget Siba. Den tyska lanseringen var startskottet på ett utdraget stålbad i hemelektronikbranschen. Prispressen eskalerade och marginalerna störtdök. Parallellt hade e-handelstillväxten tagit fart och Pricerunner var konsumenternas främsta verktyg i köpresan. Förändringarna fick både Onoff och Expert på fall och sedermera Susanne Ehnbåge att fatta sitt tuffaste beslut hittills i karriären: Att lägga ner Siba.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.17