23948sdkhjf

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Nellys omsättning ökade med 10 procent under årets första kvartal, januari till mars, och uppgick till 302,4 miljoner kronor (276,0).

Läs också: Nellys vd kliver av

Rörelseresultatet förbättrades till -12,3 miljoner kronor från -20,0 miljoner kronor för samma kvartal i fjol. Före av- och nedskrivningar landade rörelseresultatet på -7 miljoner kronor (-15). Bruttoresultatet ökade med 19 procent till 69 miljoner kronor.

Enligt rapporten ökade antalet kunder med 7 procent och e-handlaren säger sig ha lojala kunder och återkommande kunder står för cirka 85 procent av omsättningen.

Lejonparten av e-handlarens omsättning kommer från kunder som gör över fem köp per år.

Den genomsnittliga kundkorgen ökade med 11 procent under kvartalet. Under kvartalet lanserades Nellys utbud även via Zalando för att nå även utanför den egna räckvidden.

Läs också: Nelly lämnar Falkenberg

Nelly har tampats med hög returgrad och arbetat med att se över och digitalisera returprocessen pågår.

I rapporten framgår att returgraden under årets första kvartal var oförändrad jämfört med fjärde kvartalet 2018, men högre än i första kvartalet i fjol.

I rapporten framgår också att e-handlaren fortsätter att utveckla det egna varumärket NLY by Nelly.

Under årets första kvartal, januari till mars, minskade Qliros nettoomsättning och uppgick till 639,8 miljoner kronor (716,1). Rörelseresultatet förbättrades till -33,5 miljoner kronor (-58,8).

Arbetet med att ställa om till att driva de tre bolagen som ingår i koncernen, Qliro Financial Services, CDON Marketplace och Nelly, som självständiga bolag fortgår enligt plan, heter det i rapporten.

Mer om: Nelly | Qliro Group
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nya modekedjor till Norden när Mall of Tripla öppnar

Så ska Eton leverera snabbare

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Scorett utvecklar second hand-konceptet

Medvetna konsumenter driver på hållbar textilproduktion

Calik Denim leder utvecklingen inom ”ansvarsfullt mode”

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Anrik vintagebutik till Stockholm

Broadway & Sons öppnar tillfällig butik i Stockholm i veckan.

Arkiv

XXL gör riktad nyemission – grundaren lämnar ordförandeposten

Jobb & Karriär
Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Butiksnytt
Här är Gina Tricots nya etableringar

Whyreds medgrundare sparkas

Na-kd investerar 40 miljoner i en helt ny affär

Detta är bolagets enskilt största satsning hittills, säger Jarno Vanhatapio till Habit.

Så ska Monki engagera kunderna

Butiksnytt
Sandqvist lanserar nytt butiksuttryck på ny marknad

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Nelly lämnar Falkenberg

Digitalt butikskoncept prisat

Marimekko höjer vinstprognos

Twilfits rekonstruktion: "Vi ska signifikant minska antalet butiker"

Styrelseordförande Otto Drakenberg till Habit om Twilfits väg framåt. "Det är viktigt att vi pekar fingret mot oss själva och att vi inte skyller på olika yttre omständigheter".

Twilfit i rekonstruktion

Underklädeskedjan har över 100 miljoner kronor i skulder.

Floyd växer med fler butiker

Spinnova i investeringsrunda

Här är den nya vågen av kreatörer

Pure London breddas

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Hugo Boss sänker prognos för helåret

Indiska hoppas hitta guldkorn i kundernas garderober

Butiksnytt
Na-kd tillbaka i Helsingborg

Wesc ökade förorder: "Ytterligare ett litet steg i rätt riktning"

Vintagekoncept vill öppna i Stockholm

Snart nyöppnar Hede Fashion Outlet

Ny e-handelsfusion i outdoorbranschen

Jobb & Karriär
Från Eton till Nordic Leather Group

Afound byter kurs – ska satsa mer digitalt

Barnklädesföretag tilldelas formpris

Uniqlo har öppnat i Indien – fler butiker väntar

Här öppnar H&M syateljé

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.186