23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Lanserar kollektionen Newlyweds.

Modemärket Johannes Adele, Johannes  Leijonberg och Adele Gillardeau, lanserar nya kollektion Newlyweds som är inspirerad av deras egna bröllop. De har även samarbetat med  Naim Josefi och Feswa.

– Vi utgick ifrån det traditionella engelska bröllopsrimmet something old, something new, something borrowed, something blue. Vi återanvända en ”gammal” kollektion, använde för första gången vitt älgskinn, ”lånade” en bröllopsjacka ur Naim Josefis kollektion och skapade med spetsdetaljer i blått, säger Adele Gillardeau i en kommentar.

Duon har prisats en flertal gånger bland annat av H&Ms och Elles med nykomlingsstipendium, Swedish Fashion Talents och därtill vunnit modetävlingen Show Up Fashion Award 2018.

Johannes Leijonberg och Adele Gillardeau träffades 2011 när de båda gjorde praktiktjänst i Antwerpen hos den belgiska designern Ann Demeulemeester.

Johannes Adele grundades 2015.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web04