23948sdkhjf

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Annika Mustalahti, nordic eTailing manager på adidas, tilldelas priset Årets affärskvinna inom svensk sportbransch. Utmärkelsen delas ut och är instiftat av kvinnliga nätverket Divas i regi av Svenskt Sportforum.

Utmärkelsen delades ut för åttonde gången under en branschmiddag på ISPO Academy Scandinavia.

Annika Mustalahti gick segrande ur striden i konkurrensen med slutkandidaterna Christiane Dolva Törnberg, CSR-manager och hållbarhetsansvarig hos Fjällräven samt Isbjörn of Swedens Camilla Schmidt, sälj Sverige och web ochvd  Maria Frykman Forsberg.

 Jag är tacksam, stolt och glad över att ha fått denna utmärkelse i hård konkurrens. Det är inte bara en personlig milstolpe utan också ett erkännande för hela mitt team. Det är viktigt för mig som förebild att visa vad man kan åstadkomma när man jobbar hårt, går utanför sin komfortzon och tar an ännu större utmaningar. Jag vill inspirera andra i den allt mer digitala världen, säger Annika Mustalahti i en kommentar.

Juryns motivering lyder;

Klok, ung och mycket motiverad har hon avancerat otroligt snabbt inom svensk sportbransch. Med skickligt ledarskap och stort fokus på både kunder och medarbetare har hon utvecklat och skapat stark tillväxt inom ett nytt koncept och affärsområde som också uppmärksammats internationellt. Årets affärskvinna inom svensk sportbransch 2018, är Annika Mustalahti, Nordic eTailing Manager på adidas.”

Annika Mustalahti sällar sig till en skara av tidigare pristagare som bland andra Houdini Sportswears vd Eva Karlsson, Kajsa Claesson, dåvarande försäljningschef på Stadium, Tina Rolén, dåvarande nordisk marknadsdirektör på adidas, Ulrika Skoghag, vd och ägare på Daily Sports samt Pernilla Nyrensten, vd på Revolutionrace AB/Fritidsfabriken.

Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Boohoo kastas ut av Amazon, Zalando och Next

Flera företag bryter med klädmärket Boohoo efter rapport om dåliga arbetsförhållanden.

1

Stora förluster för RNB – Polarn O. Pyret ökade försäljningen

Åhléns först ut när Uber lanserar snabbleverans av kläder och prylar

Uber lanserar i dag den nya leveranstjänsten Uber Direct som fokuserar på kläder, accessoarer, prylar och varor.

Lexington etablerar sig i Polen och öppnar första butiken i Paris

Företaget fortsätter att expandera på flera marknader trots coronakrisen.

Tommy Hilfiger i samarbete med japanskt varumärke

Svenskt företag bakom kändisars munskydd – lagret slutsålt

Nyhetsbrev

Esprit och Afound har funnit varandra

Samarbetet gäller både Afounds butiker och digitala marknadsplats.

Arkiv

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Tumba centrum tappar H&M

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Lanseringsdags för The Wiman

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Invigningsdags för Naturkompaniet

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

XXL ser ljusning

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.11