23948sdkhjf

The Terrace byter adress: "Nya ytan är mer av ett showroom"

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Öppnar ny butik i Stockholms city.

The Terrace har lämnat Sveavägen 28, där man huserat sedan 2016, för
Malmskillnadsgatan 42.

Butiken smygöppnade på onsdagen men en större invigning väntar i slutet av månaden. I lokalerna huserade tidigare Scandinavian Man som i sin tur flyttat till nya lokaler ett stenkast därifrån på  Mäster Samuelsgatan 42 i botten av en av Hötorgsskraporna. 

Till Habit säger The Terrace vd Daniel Andersson att det nya lokalerna känns större och pampigare med en takhöjd om sex meter som ger rymd och en helt annan atmosfär och känsla än på Sveavägen.

- Den nya ytan blir ännu mer av ett showroom och en möjlighet att visa upp vår bredd på ett stilfullt sätt. Här kan vi bättre arbeta med att lyfta fram varumärkena snyggt och prydligt. Det är som alla vet i dag viktigt att arbeta med den fysiska butiksupplevelsen och hela tiden flytta om och visa upp nyheter. Vår e-handel växer och vi hade 15 nya
varumärken förra säsongen och totalt omkring 50 märken och allt ryms 
inte i butiken på samma gång. Här har vi möjlighet att visa upp sortimentet på
ett nytt vis, säger Daniel Andersson till Habit.


Enligt honom väljer allt fler kunder att handla på nätet för att sedan hämta i butik.

-Vi är lite av destination för våra kunder och när de kommer in vill vi bjuda på en bra butiksupplevelse. Det är fortsatt viktigt med fysiska butiker och många av de varumärken som vi arbetar med kräver också att vi har fysisk butik. Dessutom vill vi vara med och verka för att hålla citykärnorna levande med handel, säger Daniel Andersson.

I sortimentet finns ett stort antal varumärken som bland annat Stone
Island, Maison Kitsuné, C.P Company, Paul Smith, Helmut Lang, Ami Paris,
Bally och Aspesi.

Förutom butiken på Malmskillnadsgatan så driver The Terrace även en
butik på Lilla Nygatan 2 i Göteborg. Konceptet är grundat 2007.

Mer om: The Terrace
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

H&M testar biobränsle med Maersk

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Branschprofil moderator för Retaildagen

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Nyhetsbrev

River Island med ny vd

Arkiv

Glasögonmärke först ut i ny pop up-yta

Plus

De sätter färg på barnmodet

Johanna Törnebohm och Ellinor Nilsen är designerduon från Göteborg som sade upp sig från Monki för att starta Blaou. Nu är de aktuella på Aplace i Stockholm.

Finansman ökar innehav i skohandlare

Jobb & Karriär
I dig denim med ny vd

Grundaren och tidigare vdn stannar i bolaget men ska ha mer fokus på design, produktion och utveckling.

Adidas förlorar ensamrätt till ränder i EU

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Altor in som storägare i XXL

Nya hot mot hårt pressad modehandel

Utmärkelser ska uppmuntra till hållbarhet och förnyelse – här är de nominerade

Nygammal ägare driver JC vidare

Klart: Camilla Malmströms med ny ägare

Nu är affären i hamn och nya ägare har tagit över den konkursade modekedjan.

Sportamore fick bråttom – öppnar en månad tidigare än planerat

Jobb & Karriär
Ska vässa Lindex kundupplevelse

Kliver in i en ny roll som creative director. Har ett förflutet hos Monki och Björn Borg och är medgrundare till märket John Sterner.

Ska revolutionera modebranschen – talar på Habit Modebranschens Dag

Nu läggs ytterligare en talare till programmet.

Villervalla stänger butik

In på citygatan flyttar i stället Humana Second Hand.

Besparingsprogram för Tiger of Sweden

"NOOS kan rädda modefackhandeln"

KRÖNIKAN: Never out of stock är revolutionerande och en konkurrensfördel för den lilla handlaren men även för leverantören, skriver Mikael Sandström.

Treksta flyttar in i Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Pitti Uomo i siffror

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Avslappnad silhuett i Florens

Stockmann säger upp 150

Blickar mot öst

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Dags för Pitti Uomo

Missa inte årets branschseminarium

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Får betala miljonbelopp för att stänga

Om influencers får välja

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.136