23948sdkhjf

The Terrace byter adress: "Nya ytan är mer av ett showroom"

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Öppnar ny butik i Stockholms city.

The Terrace har lämnat Sveavägen 28, där man huserat sedan 2016, för
Malmskillnadsgatan 42.

Butiken smygöppnade på onsdagen men en större invigning väntar i slutet av månaden. I lokalerna huserade tidigare Scandinavian Man som i sin tur flyttat till nya lokaler ett stenkast därifrån på  Mäster Samuelsgatan 42 i botten av en av Hötorgsskraporna. 

Till Habit säger The Terrace vd Daniel Andersson att det nya lokalerna känns större och pampigare med en takhöjd om sex meter som ger rymd och en helt annan atmosfär och känsla än på Sveavägen.

- Den nya ytan blir ännu mer av ett showroom och en möjlighet att visa upp vår bredd på ett stilfullt sätt. Här kan vi bättre arbeta med att lyfta fram varumärkena snyggt och prydligt. Det är som alla vet i dag viktigt att arbeta med den fysiska butiksupplevelsen och hela tiden flytta om och visa upp nyheter. Vår e-handel växer och vi hade 15 nya
varumärken förra säsongen och totalt omkring 50 märken och allt ryms 
inte i butiken på samma gång. Här har vi möjlighet att visa upp sortimentet på
ett nytt vis, säger Daniel Andersson till Habit.


Enligt honom väljer allt fler kunder att handla på nätet för att sedan hämta i butik.

-Vi är lite av destination för våra kunder och när de kommer in vill vi bjuda på en bra butiksupplevelse. Det är fortsatt viktigt med fysiska butiker och många av de varumärken som vi arbetar med kräver också att vi har fysisk butik. Dessutom vill vi vara med och verka för att hålla citykärnorna levande med handel, säger Daniel Andersson.

I sortimentet finns ett stort antal varumärken som bland annat Stone
Island, Maison Kitsuné, C.P Company, Paul Smith, Helmut Lang, Ami Paris,
Bally och Aspesi.

Förutom butiken på Malmskillnadsgatan så driver The Terrace även en
butik på Lilla Nygatan 2 i Göteborg. Konceptet är grundat 2007.

Mer om: The Terrace
Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Mini Rodini till Zalando

Färre konkurser i detaljhandeln i juli

Butiksnytt
Isabel Marant har öppnat på NK

Källor: Amazonetablering i Sverige höst

Uppgifterna om e-handelsjättens ankomst uppges vara bekräftade.

Lindex tillbaka till normala nivåer efter kraftig försäljningsminskning

RNB: Klartecken för fortsatt rekonstruktion

Nyhetsbrev

Odd Molly-ägda Used By slås ihop med Yaytrade

Transaktionen värderar Odd Mollys second hand-bolag till 27 miljoner kronor.

Arkiv

Zalando knyter till sig Arket

Footway köper upp Solestory

Filippa K satsar på svenskt specialläder

Filippa K har skapat en ny spårbar leveranskedja för svenskt specialläder. Tre exklusiva plagg släpps i höst/vinter-kollektionen.

Han blir ny finansdirektör hos Postnord

Odd Molly uppför ny logistikbyggnad

En ny 2 500 kvadratmeter byggnad beräknas vara färdigställd våren 2021.

Kläd- och skohandeln fortsätter att sjunka

G-star Raw i konkurs i Sverige

Tolv butiker läggs ned och 80 anställda berörs.

Stark vändning för Uniqlo – ökade med 26 procent

1

Stora förluster för RNB – Polarn O. Pyret ökade försäljningen

Åhléns först ut när Uber lanserar snabbleverans av kläder och prylar

Uber lanserar i dag den nya leveranstjänsten Uber Direct som fokuserar på kläder, accessoarer, prylar och varor.

Boohoo kastas ut av Amazon, Zalando och Next

Flera företag bryter med klädmärket Boohoo efter rapport om dåliga arbetsförhållanden.

Lexington etablerar sig i Polen och öppnar första butiken i Paris

Företaget fortsätter att expandera på flera marknader trots coronakrisen.

Tommy Hilfiger i samarbete med japanskt varumärke

Svenskt företag bakom kändisars munskydd – lagret slutsålt

Esprit och Afound har funnit varandra

Samarbetet gäller både Afounds butiker och digitala marknadsplats.

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Tumba centrum tappar H&M

Scorett stänger butik efter hyrestvist

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Lanseringsdags för The Wiman

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Invigningsdags för Naturkompaniet

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.125