23948sdkhjf

Ska hjälpa New Black växa ytterligare

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modeföretaget tecknar distributionsavtal med Welcome Agency.

Modemärket New Black, grundat 2011, skriver distributörsavtal med Stockholmsbaserade Welcome Agency för att utveckla B2B-försäljning ytterligare.

Initialt ska tillväxten ske i Skandinavien där modeföretaget redan har ett stort antal återförsäljare men med hjälp av distributören ska modemärket även nå fler återförsäljare i Europa.

– Vi har under hösten 2018 och våren 2019 vuxit väldigt mycket och vill ta vara på tillväxten och fortsätta utveckla New Black. Ett sätt att göra detta är att driva B2B-verksamheten tillsammans med en extern partner. Valet föll på Welcome då de förstår varumärket och vår vision. Vi ser fram emot att växa tillsammans med Welcome och är övertygade om att våra kunder kommer få den service som de efterfrågar, säger Andreas Ramos Undén, vd och medgrundare av New Black.

Avtalet gäller försäljning av varumärket i Norge, Island, Danmark, Finland, Spanien, Italien, Baltikum, Tyskland, Benelux och Storbritannien.

I distributören Welcome Agencys, med huvudkontor i Stockholm och showrooms i Sverige, Norge, Danmark, Baltikum och Spanien, finns sedan tidigare varumärken som bland andra Les Deux, Fila, Karl Kani, Buffalo, 47brand, Komono och Pro-Keds.

Mer om: New Black
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Nyhetsbrev

Återvinn med Arket

Arkiv

By Malina lanserar barnkläder

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Sportmodeföretag backas av Acasts grundare

Göteborgsbaserade Wearcolour och Void Cycling med nya delägare.

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Delat kontor ska föda nya tankar om handel och kommunikation

Plus

7 hösttrender att ha koll på

MODE HÖST 2019, DEL 3: Designerna har lagt höstkorten på bordet. Habit har identifierat modet som spås bli säsongens storsäljare.

Lämnar Sealife för Improove

Nk får premiumdestination för sport

Ny aktör bakom varuhusets nya sportbutikssatsning.

Handlarna mer optimistiska – skatteåterbäring och påsk väcker vårhopp

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Så ser Sebagos Dockside ut om Nitty Gritty får bestämma

Plus

Rebellisk hållning

MODE HÖST 2019, DEL 2: Tekniska ytterplagg och stickat är fokus när nya avslappnade J.Lindeberg tar form.

Scandinavian Man lanserar marknadsplats och e-handel

Kopplar på e-handel till den redaktionella plattformen och backas av Wellstreet och IT-bolaget Tieto.

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Vintagemode hos & Other Stories

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

By Malina för Lindex

Utdragen konkurs väntas snart vara till ända

Ikea-bolag fortsätter öka i H&M

Nyemission för Odd Molly

Butiksnytt
Första citybutiken för Wagner

Butiksnytt
Pelle P väljer Drottninggatan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.159