23948sdkhjf

Nytt avtal ska ge Odd Molly medieutrymme – gör riktade nyemissioner

| Av Kristine Trapp/Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

Odd Molly har tecknat ett avtal med Aggregate Media med syftet att skapa effektiv exponering i breda kanaler. Genom emissioner kommer Aggregate Media teckna sig för cirka 5,6 procent av aktierna i Odd Molly. Det framgår av ett pressmeddelande.

Till grund för samarbetet med Aggregate Media har Odd Molly beställt mediautrymme för 2,5 miljoner kronor som Odd Molly har betalt för genom att genomföra en riktad kvittningsemission till Aggregate Media om 250 000 aktier till ett pris om 10 kronor per aktie.

Därtill har Odd Molly kontant erlagt 2,5 miljoner kronor till Aggregate Media för mediautrymme som ska utnyttjas fram till och med den 31 december 2020.

Aggregate Media har tecknat sig för en riktad kontant nyemission i Odd Molly för 250 000 aktier till ett pris om 10 kronor per aktie. Sammantaget har därmed Aggregate Media tecknat sig för 500 000 nyemitterade aktier i Odd Molly till ett pris om totalt 5 miljoner kronor, vilket alltså motsvarar cirka 5,6 procent av aktierna efter att aktierna har registrerats.

Vidare meddelar Odd Molly att som en del av satsningen på varumärkesspridning kommer musikerna och systrarna Neneh Cherry och Titiyo att bli Odd Mollys ambassadörer under hela 2019.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

By Malina lanserar barnkläder

Nyhetsbrev

Danska Zizzi sålt

Arkiv

Återvinn med Arket

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Delat kontor ska föda nya tankar om handel och kommunikation

Sportmodeföretag backas av Acasts grundare

Göteborgsbaserade Wearcolour och Void Cycling med nya delägare.

Plus

7 hösttrender att ha koll på

MODE HÖST 2019, DEL 3: Designerna har lagt höstkorten på bordet. Habit har identifierat modet som spås bli säsongens storsäljare.

Lämnar Sealife för Improove

Nk får premiumdestination för sport

Ny aktör bakom varuhusets nya sportbutikssatsning.

Handlarna mer optimistiska – skatteåterbäring och påsk väcker vårhopp

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Så ser Sebagos Dockside ut om Nitty Gritty får bestämma

Halvljumt för modebolagen på hållbarhetslista

Inget modebolag på tio-i-topp och lågt förtroende bland konsumenterna för hållbarhetsarbetet, enligt Sustainable Brands Index.

Plus

Rebellisk hållning

MODE HÖST 2019, DEL 2: Tekniska ytterplagg och stickat är fokus när nya avslappnade J.Lindeberg tar form.

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Vintagemode hos & Other Stories

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

By Malina för Lindex

Utdragen konkurs väntas snart vara till ända

Ikea-bolag fortsätter öka i H&M

Nyemission för Odd Molly

Butiksnytt
Första citybutiken för Wagner

Butiksnytt
Pelle P väljer Drottninggatan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.123