23948sdkhjf

Nytt avtal ska ge Odd Molly medieutrymme – gör riktade nyemissioner

| Av Kristine Trapp/Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

Odd Molly har tecknat ett avtal med Aggregate Media med syftet att skapa effektiv exponering i breda kanaler. Genom emissioner kommer Aggregate Media teckna sig för cirka 5,6 procent av aktierna i Odd Molly. Det framgår av ett pressmeddelande.

Till grund för samarbetet med Aggregate Media har Odd Molly beställt mediautrymme för 2,5 miljoner kronor som Odd Molly har betalt för genom att genomföra en riktad kvittningsemission till Aggregate Media om 250 000 aktier till ett pris om 10 kronor per aktie.

Därtill har Odd Molly kontant erlagt 2,5 miljoner kronor till Aggregate Media för mediautrymme som ska utnyttjas fram till och med den 31 december 2020.

Aggregate Media har tecknat sig för en riktad kontant nyemission i Odd Molly för 250 000 aktier till ett pris om 10 kronor per aktie. Sammantaget har därmed Aggregate Media tecknat sig för 500 000 nyemitterade aktier i Odd Molly till ett pris om totalt 5 miljoner kronor, vilket alltså motsvarar cirka 5,6 procent av aktierna efter att aktierna har registrerats.

Vidare meddelar Odd Molly att som en del av satsningen på varumärkesspridning kommer musikerna och systrarna Neneh Cherry och Titiyo att bli Odd Mollys ambassadörer under hela 2019.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

H&M testar biobränsle med Maersk

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Branschprofil moderator för Retaildagen

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Nyhetsbrev

River Island med ny vd

Arkiv

Glasögonmärke först ut i ny pop up-yta

Plus

De sätter färg på barnmodet

Johanna Törnebohm och Ellinor Nilsen är designerduon från Göteborg som sade upp sig från Monki för att starta Blaou. Nu är de aktuella på Aplace i Stockholm.

Finansman ökar innehav i skohandlare

Jobb & Karriär
I dig denim med ny vd

Grundaren och tidigare vdn stannar i bolaget men ska ha mer fokus på design, produktion och utveckling.

Adidas förlorar ensamrätt till ränder i EU

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Altor in som storägare i XXL

Nya hot mot hårt pressad modehandel

Utmärkelser ska uppmuntra till hållbarhet och förnyelse – här är de nominerade

Nygammal ägare driver JC vidare

Klart: Camilla Malmströms med ny ägare

Nu är affären i hamn och nya ägare har tagit över den konkursade modekedjan.

Sportamore fick bråttom – öppnar en månad tidigare än planerat

Jobb & Karriär
Ska vässa Lindex kundupplevelse

Kliver in i en ny roll som creative director. Har ett förflutet hos Monki och Björn Borg och är medgrundare till märket John Sterner.

Ska revolutionera modebranschen – talar på Habit Modebranschens Dag

Nu läggs ytterligare en talare till programmet.

Villervalla stänger butik

In på citygatan flyttar i stället Humana Second Hand.

Besparingsprogram för Tiger of Sweden

"NOOS kan rädda modefackhandeln"

KRÖNIKAN: Never out of stock är revolutionerande och en konkurrensfördel för den lilla handlaren men även för leverantören, skriver Mikael Sandström.

Treksta flyttar in i Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Pitti Uomo i siffror

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Avslappnad silhuett i Florens

Stockmann säger upp 150

Blickar mot öst

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Dags för Pitti Uomo

Missa inte årets branschseminarium

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Får betala miljonbelopp för att stänga

Om influencers får välja

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.143