23948sdkhjf

Prisad modebutik öppnar webbutik

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modebutiken Ogräs i Västervik, som drivs av Christina Rampeltin Molin och Gustaf Molin, har öppnat e-handel i egen regi efter att i flera år sålt produkter via Miinto.

- Vi ser nu att en webbutik är ett viktigt och nödvändigt steg för oss, både för att skapa en ytterligare försäljningskanal, där vi kan erbjuda flera kunder att handla, utan att vara beroende av att vara på plats eller av öppettider, och för att skapa ett ytterligare skyltfönster, även för lokala kunder, säger Christin Rampeltin Molin i en kommentar.

Duon vet sedan tidigare att kunder finns över hel landet och Christin Rampeltin Molin interagerar redan dagligen med dem via sociala medier vilket också lett till att beslut om satsningen var lättare att ta.

- Vi ser därför denna webbutik som en satsning, men även en överlevnadsstrategi där vi hoppas att ett digitalt skyltfönster och nya försäljningskanaler även kan gynna den lokala fysiska butiken och dess försäljning, säger Gustaf Molin.

För ägarparet bakom butiken har det dock varit viktigt att det personliga kundmötet och deras stora kunskaper inom material och trender även ska prägla webbutiken.

Livstilsbutiken Ogräs öppnade 2006 och säljer dam-, herr- och barnkläder samt designföremål och leksaker.

Butiken har varit nominerad i Habit Modegalan vid ett flertal tillfällen och tilldelades priset ”Årets butik ungt mode" 2011.

Mer om: Ogräs
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Ellos öppnar outlet

Butiksnytt
Nu öppnar Denim & Friends

Trio ligger bakom ny fysisk butikssatsning som får premiär i dag. I slutet av september ska kedjan omfatta fem butiker.

Jobb & Karriär
MQ rekryterar ny design- och inköpschef från Weekday

Butiksnytt
Blank the Hub till Skövde

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

Temat i år är branschrevansch.

Maxjenny till Mood

Nyhetsbrev

Plus

Vårens primörer

INKÖP VÅR/SOMMAR 2020: Habits Christina Bild och Linnea Öst tecknar säsongens mest stilsäkra damtrender.

Arkiv

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Butiksnytt
Loewe öppnar på NK

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Så sålde New Wave

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Fortsatt stora utmaningar för WeSC

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nelly söker ny logistiklösning

1

Här tappas oftast modekunden – kedjan som lyckas bäst i provrummet

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Scotch & Soda med ny byrå

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.178