23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Utmanande kvartal för Asos

Nätmodehandlarens försäljning under andra kvartalet, december till februari, ökade totalt med 13 procent och med 11 procent mätt i lokala valutor till 658,5 miljoner pund (581,4). Antalet aktiva kunder ökade med 16 procent under kvartalet.

I Storbritannien låg e-handlarens försäljningstillväxt på 14 medan försäljningen i Europa ökade med 12 procent och e-handlarens två största marknader, Frankrike och Tyskland, beskrivs som utmanande. Utvecklingen i USA gick inte som planerat under kvartalet då e-handlaren inte riktigt kunde möta efterfrågan och försändelser blev försenade.

I ett pressmeddelande skriver Asos att man räknar med att gå starkare under den andra halvan av räkenskapsåret och e-handlaren siar att målen för innevarande år nås.

Asos upprepar sina prognoser för verksamhetsåret 2018/2019, som löper till och med augusti om en försäljningsökning på 15 procent och en rörelsemarginal på cirka 2 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172|