23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Les Deux ökar närvaron i Sverige

Danska modemärket öppnar ytor 18 svenska modebutiker i vår. Först ut är Johnells.

Danska Les Deux öppnar ytor, soft shops, hos återförsäljarna och ska samarbeta med 18 svenska modebutiker runt om i Sverige i vår och sommar.

Den första ytan installerades i veckan i Johnells butik i Kungens Kurva i Stockholm och senare i vår väntar samarbeten med butiker som bland andra Joel & Jolina i Borås, Wonder i Varberg och fyra av modekedjan MQ:s butiker.

Därtill väntar en shop in shop-yta om 20 kvadratmeter på Åhléns city i Stockholm för modemärket. Den ska stå klar i slutet av april med en butikinredning i rökt valnöt, mässing, marmor och med skinndetaljer.

Modemärket tror starkt på att bygga ytor i befintliga butiker och hos varumärkets kunder. Ambitionen med att leverera ett färdigt koncept är att stärka Les Deux och förmedla rätt känsla med hjälp av särskilt framtagen miljö i butikerna.

Modebutikssamarbetet och shop in shop-ytor ska även lanseras till modemärkets övriga marknader i Europa, men Sverige blir först ut.

Butiksnytt Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.062