Henning Källqvist har alltid varit klädintresserad. Starka varumärken som står för kvalitet, långsiktighet och stil har särskilt fallit honom på läppen. Man skulle kunna säga att Care of Carl, herrekiperingsbutiken på nätet, speglar grundarens egna referenser.
Vid starten 2010 fanns varken Zalando, Mr Porter eller Boozt på den skandinaviska markna...
Care of Carl till nya nivåer
Henning Källqvist, grundare av Care of Carl, har påbörjat en ny tillväxtresa med majoritetsägaren Litorina.
Foto: Evelina Lind

”Vi har inte tittat så mycket på konkurrenterna. Vi har fokuserat på vår kund och hur vi kan göra det bättre för honom och henne. Det handlar om sortiment och service och att fortsätta var nischade och inte springa efter alla kunder. Det är så vi har gjort och det har fungerat, och kommer göra i fortsättningen också.”
Foto: Evelina Lind
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer