23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hon ska leda Åhléns nya koncept - Beauty Bargain

Fortsätter satsa på lågpris. Öppnar fysiska butiker och e-handel i nytt dotterbolag.

I vår lanserar varuhuskedjan nya fristående skönhetskonceptet Beauty Bargain i fysisk miljö och online. 

Fokus i sortimentet ligger på skönhet och välbefinnande men även kringprodukter ska rymmas i sortimentet. Vd för nya satsningen, som ska drivas som fristående helägt dotterbolag inom Åhléns, blir Caroline Hjelm-Cronstedt som beskrivs ha en gedigen erfarenhet av skönhetsbranschen och varumärkesbyggande från The Absolut Company och L’Oréal.

– Det här är ännu en spännande satsning vi gör för att möta förändrade konsumtionsmönster. Skönhet och välbefinnande är områden som växer stadigt och vi ser att det finns potential för det nya konceptet där kunden kan shoppa ur ett brett skönhetsutbud till lägre priser både online och i fysisk handel, säger Gustaf Öhrn vd Åhléns i en kommentar.

Jobb & Karriär Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.11