23948sdkhjf

Byråuppstickare omsätter miljoner på sociala medier-annonsering

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Rider på vågen av försäljning direkt mot slutkonsument. Växer med modekunder.

Digitala marknadsföringsbyrån Dot Sure stänger första året med en omsättning som uppgår till 5 miljoner kronor.

Affärsidén är att hjälpa modeföretag driva försäljning direkt till konsument via e-handelssatsningar och i sociala medier.

- Vi startade Dot Sure för att vi fick väldigt mycket förfrågningar om sociala medier-annonsering och vi insåg att vi faktiskt inte kunde rekommendera någon byrå. Eftersom vi skött vår egen digitala annonsering hade vi massa ”know how”. “Att vara den byrå vi själva skulle vilja anlita” blev vår stora drivkraft och det har vi både levererat på- och visat sig vara en väldigt bra analys. Jag är oerhört stolt över att vi kommit såhär långt på bara ett år, säger Emma Lythell, grundare och vd, Dot Sure och även delägare och säljchef i skoföretaget Flattered.

I dag arbetar byrån med över 35 kunder bland andra By Malina, House of Dagmar, Five Seasons, Svea, Norrsken, Acqualimone, Björk & Berries, Nividas och Livly Clothing.

Fokus ligger på modekunder och Emma Lythell menar att framgången och byråns tillväxt beror på att modebranschen just nu befinner sig i en stor våg av försäljningen direkt till slutkonsument där det "digitala inte längre bara är ett showroom utan en faktisk försäljningskanal".

Mer om: Dot Sure
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Idris Elba lanserar eget klädvarumärke

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Sportamore växer – men ökar förlusten

YMR Track Club tar plats på NK Sport

Barneys överväger konkurs

Nyhetsbrev

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Arkiv

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Modehandeln återhämtade sig

Prisfall på mode

Ivyrevel poppar upp i MoS

Nytt modeevent i Stockholm

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Zalando bygger nytt megalager

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

WeSC behöver nytt kapital

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.135