23948sdkhjf

Stinaa.J till Åhléns

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Skomärket Stinaa.J, som hittills sålts i egen studio- och webbutik, väljer Åhléns City i Stockholm samt varuhusets webbutik som första återförsäljare.

Varuhuset blir exklusiv återförsäljare av skokollektionen som till våren rymmer signaturpumps i två klackhöjder samt en ballerinamodell i ett antal utvald färger. 

— Åhléns är en spännande samarbetspartner på flera sätt, med ett dagligt flöde på tiotusentals personer finns det en oerhörd kraft och möjlighet till att nå ut till fler kunder via dem. De har lång erfarenhet från att bedriva retail och gör flera intressanta satsningar framåt. Det blir en spännande vår, att se hur vi mottags av deras kunder, säger Stina Andersson, grundare och vd i en kommentar.

Stinaa.J Studio ligger på  Sturegatan 16 i Stockholm och Stina Andersson meddelar att det företaget valt att bygga varumärket och vidareutveckla de patenterade produkterna i lugn och ro genom sina egna kanaler men att tiden nu är mogen för att ta märket ut till återförsäljare där nu alltså varuhuskedjan blir först ut som exklusiv återförsäljare.

Grundidén till märket är att skapa skor som förenar ortopedisk innovation med hantverk och göra skor för den moderna, medvetna kvinnan.

Mer om: Stinaa.J
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Förlusten växer för VRG – ny produktlinje ska vända utvecklingen

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

Kappahl på sommarturné med Newbie

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Plus

De vill skapa hållbara under

Arina Woron lämnade dammodekarusellen för att skapa miljövänliga underklädesmärket Woron tillsammans med systern Anya Woron.

Nyhetsbrev

Flaggskeppsbutik ska lyfta Intersport

Arkiv

Branschprofil moderator för Retaildagen

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

H&M testar biobränsle med Maersk

NA-KD öppnar pop up i Mos

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Glasögonmärke först ut i ny pop up-yta

Plus

De sätter färg på barnmodet

Johanna Törnebohm och Ellinor Nilsen är designerduon från Göteborg som sade upp sig från Monki för att starta Blaou. Nu är de aktuella på Aplace i Stockholm.

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Jobb & Karriär
I dig denim med ny vd

Grundaren och tidigare vdn stannar i bolaget men ska ha mer fokus på design, produktion och utveckling.

Adidas förlorar ensamrätt till ränder i EU

Altor in som storägare i XXL

Nygammal ägare driver JC vidare

Klart: Camilla Malmströms med ny ägare

Nu är affären i hamn och nya ägare har tagit över den konkursade modekedjan.

Utmärkelser ska uppmuntra till hållbarhet och förnyelse – här är de nominerade

Sportamore fick bråttom – öppnar en månad tidigare än planerat

Nya hot mot hårt pressad modehandel

Besparingsprogram för Tiger of Sweden

Pitti Uomo i siffror

Treksta flyttar in i Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Avslappnad silhuett i Florens

Stockmann säger upp 150

Blickar mot öst

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Dags för Pitti Uomo

Missa inte årets branschseminarium

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.133