23948sdkhjf

Här öppnar Veronica Virta nytt

Modemärket byter läge på butiken i Stockholms city.

Veronica Virta öppnar ny butik i Sturegallerian med planerad öppning till i slutet av februari. Den nya butiken blir på 83 kvadratmeter och huserade tidigare Snoot.

- Det är mitt i Gallerian i samma gång som vi har haft vår tidigare butik. Vi har avvaktat till rätt läge dykt upp och detta känns helt rätt för märket. Vi har ett mycket bra flöde av kunder i vår butik så Sturegallerian är en bra plats för oss och täcker upp hela vår målgrupp som är allt mellan 20 till 80 år, skriver Veronica Virta, grundare och designer, i ett mejl till Habit.

Hon uppger att den nya butiken blir ljus med kvinnlig känsla och inreds i  
i en ombonad stil och ambitionen ska vara mer som att komma hem till Veronica Virtas egna vardagsrum. Hon säger att likheterna med hennes egna hem är många i inredningen.

Färgpaletten går i vitt, ljus lila/grå och guld. All inredning är i 
mässing och möblerna är ljusaVeronica Virta säger till Habit att responsen på butiken i Göteborg, som öppnade för ett år sedan, varit otroligt bra. Butiken ligger i varuhuset NK och är på 140 kvadratmeter.

Med den nya butiken i Sturegallaerian får modemärket möjlighet att visa hela sortimentet och utlovar förutom bredd i sortimentet även kundkvällar.
- Även om det är nätförsäljningen som växer enormt snabbt för oss så 
kommer vi satsa på fysiska butiker på strategiska ställen framöver. Det 
är ett sätt att förmedla märkets känsla och kunderna kan prova modeller 
och känns på plaggen, sedan vet vi att många framöver väljer att handla 
online, säger Veronica Virta.

Veronica Virta grundade det självbetitlade varumärket för fö fyra år sedan och har från start satsat på egna försäljningskanaler. Företaget dubblade enligt egen utsago omsättning 2018 och e-handeln är det växande området.

- Vi är ett segment som kan benämnas "Affordable luxury", många av våra kunder är karriärskvinnor som inte hinner gå i butiker och är trogna kunder i vår e-handel. Vi jobbar mycket med paketeringen och förmedla märkets  känsla ända hem till kunden via e-handeln.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094