23948sdkhjf

Här öppnar Veronica Virta nytt

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modemärket byter läge på butiken i Stockholms city.

Veronica Virta öppnar ny butik i Sturegallerian med planerad öppning till i slutet av februari. Den nya butiken blir på 83 kvadratmeter och huserade tidigare Snoot.

- Det är mitt i Gallerian i samma gång som vi har haft vår tidigare butik. Vi har avvaktat till rätt läge dykt upp och detta känns helt rätt för märket. Vi har ett mycket bra flöde av kunder i vår butik så Sturegallerian är en bra plats för oss och täcker upp hela vår målgrupp som är allt mellan 20 till 80 år, skriver Veronica Virta, grundare och designer, i ett mejl till Habit.

Hon uppger att den nya butiken blir ljus med kvinnlig känsla och inreds i  
i en ombonad stil och ambitionen ska vara mer som att komma hem till Veronica Virtas egna vardagsrum. Hon säger att likheterna med hennes egna hem är många i inredningen.

Färgpaletten går i vitt, ljus lila/grå och guld. All inredning är i 
mässing och möblerna är ljusaVeronica Virta säger till Habit att responsen på butiken i Göteborg, som öppnade för ett år sedan, varit otroligt bra. Butiken ligger i varuhuset NK och är på 140 kvadratmeter.

Med den nya butiken i Sturegallaerian får modemärket möjlighet att visa hela sortimentet och utlovar förutom bredd i sortimentet även kundkvällar.
- Även om det är nätförsäljningen som växer enormt snabbt för oss så 
kommer vi satsa på fysiska butiker på strategiska ställen framöver. Det 
är ett sätt att förmedla märkets känsla och kunderna kan prova modeller 
och känns på plaggen, sedan vet vi att många framöver väljer att handla 
online, säger Veronica Virta.

Veronica Virta grundade det självbetitlade varumärket för fö fyra år sedan och har från start satsat på egna försäljningskanaler. Företaget dubblade enligt egen utsago omsättning 2018 och e-handeln är det växande området.

- Vi är ett segment som kan benämnas "Affordable luxury", många av våra kunder är karriärskvinnor som inte hinner gå i butiker och är trogna kunder i vår e-handel. Vi jobbar mycket med paketeringen och förmedla märkets  känsla ända hem till kunden via e-handeln.

Mer om: Veronica Virta
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Från Sellpy till Myrorna

Jobb & Karriär
Hon blir onlinechef på Åhléns

WeSC:s emission tecknad till 90 procent

Textil innovation prisad av Norrsken

H&M: E-handel på totalt 50 marknader

Butiksnytt
Nu väntar citybutik för JD Sports – öppnar fjärde butiken

Nyhetsbrev

De vill utmana herrmodets klassiska retailvarumärken

Blugiallo rekryterar från Morris Stockholm och Eton, skalar upp verksamheten och räknar med att dubblera omsättningen i år.

Arkiv

Haglöfs stödjer global klimatstrejk – stänger butiker

Butiksnytt
Då öppnar underklädesjättens nya citybutik

”Vi är riktigt duktiga i mellanstora städer”

Butiksnytt
Pop up-butik för Didriksons

Tenson byter läge i Varberg

Butiksnytt
Åhléns nyinviger i Falun

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

Jobb & Karriär
J.Lindebergs kreativa chef lämnar

Jens Werner kliver av efter knappt två år på posten. "Strategin har förändrats och våra visioner överensstämmer inte längre".

Jobb & Karriär
Hit går Tensons tidigare vd

Så ska Saddler bli ledande varumärke inom läderaccessoarer

Kinnevik säljer i Zalando

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Butiksnytt
Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Duo vill revolutionera handskmarknaden med nytt varumärke

Nu lanserar Ingrid von Konow och Ulrika Fohgelberg Nordén märket Handsome Stockholm.

Bryter samarbeten med återförsäljarna för att sy upp på beställning

I veckan lanseras modeföretaget Aérynes nya produktionsmodell. Grundaren Siri Vikman vill omdefiniera begreppet hållbarhet och attackera frågan om överlager.

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Triumph inleder samarbete med Texaid

Ökad försäljning för H&M

Här stänger G-Star Raw

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

Panorama Berlin till Tempelhof

London nästa för Boråstudenter

Happy Socks vd slutar

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Förbättrat Kappahl

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.146