23948sdkhjf

Här öppnar Veronica Virta nytt

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modemärket byter läge på butiken i Stockholms city.

Veronica Virta öppnar ny butik i Sturegallerian med planerad öppning till i slutet av februari. Den nya butiken blir på 83 kvadratmeter och huserade tidigare Snoot.

- Det är mitt i Gallerian i samma gång som vi har haft vår tidigare butik. Vi har avvaktat till rätt läge dykt upp och detta känns helt rätt för märket. Vi har ett mycket bra flöde av kunder i vår butik så Sturegallerian är en bra plats för oss och täcker upp hela vår målgrupp som är allt mellan 20 till 80 år, skriver Veronica Virta, grundare och designer, i ett mejl till Habit.

Hon uppger att den nya butiken blir ljus med kvinnlig känsla och inreds i  
i en ombonad stil och ambitionen ska vara mer som att komma hem till Veronica Virtas egna vardagsrum. Hon säger att likheterna med hennes egna hem är många i inredningen.

Färgpaletten går i vitt, ljus lila/grå och guld. All inredning är i 
mässing och möblerna är ljusaVeronica Virta säger till Habit att responsen på butiken i Göteborg, som öppnade för ett år sedan, varit otroligt bra. Butiken ligger i varuhuset NK och är på 140 kvadratmeter.

Med den nya butiken i Sturegallaerian får modemärket möjlighet att visa hela sortimentet och utlovar förutom bredd i sortimentet även kundkvällar.
- Även om det är nätförsäljningen som växer enormt snabbt för oss så 
kommer vi satsa på fysiska butiker på strategiska ställen framöver. Det 
är ett sätt att förmedla märkets känsla och kunderna kan prova modeller 
och känns på plaggen, sedan vet vi att många framöver väljer att handla 
online, säger Veronica Virta.

Veronica Virta grundade det självbetitlade varumärket för fö fyra år sedan och har från start satsat på egna försäljningskanaler. Företaget dubblade enligt egen utsago omsättning 2018 och e-handeln är det växande området.

- Vi är ett segment som kan benämnas "Affordable luxury", många av våra kunder är karriärskvinnor som inte hinner gå i butiker och är trogna kunder i vår e-handel. Vi jobbar mycket med paketeringen och förmedla märkets  känsla ända hem till kunden via e-handeln.

Mer om: Veronica Virta
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stark tillväxt för second hand-utmanaren Sellpy

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Sportamore växer – men ökar förlusten

Idris Elba lanserar eget klädvarumärke

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

YMR Track Club tar plats på NK Sport

Nyhetsbrev

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Arkiv

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Videointervju: Viktigt ta hand om talangerna som rekryteras

Barneys överväger konkurs

Ivyrevel poppar upp i MoS

Modehandeln återhämtade sig

Prisfall på mode

Nytt modeevent i Stockholm

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Zalando bygger nytt megalager

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

WeSC behöver nytt kapital

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.138