23948sdkhjf

Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Cecilia Mortimer Meurlin går från posten somÅhléns försäljningschef till en ny roll som marknads- och försäljningschef. 

Anledningen till det utökade ansvarsområdet är att varuhuskedjan ser möjligheter i att utveckla kundmötet genom ett samlat ansvar för marknads- och försäljningsinsatserna när nya digitala försäljnings- och köpmönster förändrar detaljhandelslandskapet.

Marknadschefen Patrik Nygren-Bonnier lämnar tjänsten till följd av organisationsförändringen. Och det blev en kort sejour på posten då han tillträdde i slutet av april i fjol och kom då från Ikea.

Sedan 2015 har Cecilia haft ledande befattningar inom försäljning på Åhléns.

- All kommunikation ska utgå från Åhléns varumärke och kunden ska känna igen Åhléns, oavsett om den möter oss i sociala medier, i vår e-handel, i varuhuset, i en utomhuskampanj eller inom ramen för annan kommunikation. Vi har påbörjat arbetet men det finns en rad viktiga beröringspunkter mellan marknad och försäljning som kan förtydligas så att kunden alltid har oss ”top of mind” vid sitt nästa köp, säger Cecilia Mortimer Meurling, ny marknads- och försäljningschef på Åhléns i en kommentar.

Hon tillträder nya posten i slutet av februari.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

Plus

Med blick för snabba affärer

På sex år har Chiquelle nått 40 miljoner kronor i omsättning. Så här bygger vd Pouya Boland e-handelsbolagets framgångar.

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

Frank Dandy växer digitalt

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Arkiv

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Stockmann sänker prognos

Trög utveckling för Åhléns modedel

Daniel Wellington ökar utdelningen

Studio för Eduards Accessories

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

By Malina lanserar barnkläder

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Datum för tre kommande CFW släppta

Lågprismodekedja i konkurs

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

Vintagemode hos & Other Stories

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.142