23948sdkhjf

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Nordiska Kompaniet har tagit hjälp av Nordic Business House för att nå ut till kinesiska turister på inhemska digitala plattformar.

På WeChat skapas en digital shoppingguide för att öka informationstillgängligheten på plats och för att bidra till en förbättrad shoppingupplevelse. Därtill byggs närvaro och aktivitet på Weibo och Dianping.

Glöm broschyrer, Instagram och Facebook. För att nå ut till den kinesiska kunden krävs kommunikation om varumärket på kinesernas egna digitala plattformar. Nu inleder vi tillsammans med Nordiska Kompaniet ett samarbete för att stärka deras varumärke och attrahera kinesiska turister som reser till Sverige, säger Jonathan Kullman, grundare av Nordic Business House i en kommentar. 

Fler kinesiska turister väntas besöka Norden och även om färre än 10 procent av befolkningen har pass så väntas omkring 200 miljoner kineser resa utomlands under de kommande åren. 

- Vi ser att besöksantalet från Kina ökar i båda varuhusen. NK är en kommersiell och kulturell teater, och det är något som vi vill att alla våra besökare ska få ta del av. Genom att etablera vår digitala närvaro på några av de största kinesiska digitala plattformarna kan vi erbjuda upplevelser, inspiration och historia till kinesiska resenärer, säger Karoline Sönnergren, Servicechef på Nordiska Kompaniet. 

Nordic Business House en digital marknadsföringsbyrå med kontor i Shanghai och Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Presskontakterna

Från Thomas Sabo till pr- och kommunikationsbyrån.

JC i konkurs – då hämtar WeSC tillbaka varor

JC ansöker om konkurs

I tisdags avbröts rekonstruktionen och på torsdagen ansökte bolaget om konkurs.

Plus

Med blick för snabba affärer

På sex år har Chiquelle nått 40 miljoner kronor i omsättning. Så här bygger vd Pouya Boland e-handelsbolagets framgångar.

Frank Dandy växer digitalt

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Nyhetsbrev

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

Arkiv

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Stockmann sänker prognos

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

JC avslutar rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

Studio för Eduards Accessories

Daniel Wellington ökar utdelningen

Trög utveckling för Åhléns modedel

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.124