23948sdkhjf

Hon går till Vagabond

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Efter två år lämnar Johanna Juhlin sin post som global marknadschef på Björn Borg och går i stället till Vagabond International, där hon får samma titel.

Jag hade ingen ambition att lämna Björn Borg, men jag blev kär direkt. Jag fascineras av Vagabonds företagskultur, både hur familjen har byggt upp företaget och deras fantastiska produkter. När jag träffade de anställda var jag förvissad om att byta. Teamet verkar vara fantastiskt, säger Johanna Juhlin till Habit.

Marie Nilsson Peterzén, kreativ chef och vice vd på Vagabond International, kommenterar rekryteringen:

Vi hoppas att hon ska tillföra oss mycket. Hon har en gedigen erfarenhet av både kommunikation och  digital kompetens, säger hon till Habit.

  

Anna Fahle Björcke, som ansvarat för Vagabonds marknadsföring och varumärkesfrågor under 20 år, går vidare i rollen som bolagets kommunikationschef.

Hon har betytt mycket för vår utveckling. Hon kommer att jobba med vår vd, med hållbarhetsfrågor och intern och extern information samt utbildningar av medarbetare och kunder, säger Marie Nilsson Peterzén.

I samband med rekryteringen öppnar Vagabond ett andra kontor i Stockholm på hundra kvadratmeter, utöver det befintliga kontor och showroom som finns i anslutning till butiken på Kungsgatan.

– När vi nu rekryterat Johanna blir det lite trångt, så därför öppnar vi på Norrlandsgatan också där vi även kommer ha ett mindre showroom, säger Marie Nilsson Peterzén.

– Vi skulle kunnat ha öppnat i Köpenhamn också, men eftersom Johanna kommer från Stockholm blev det där.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Nyhetsbrev

Karl Lagerfeld död

Arkiv
Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Bubbleroom blickar mot öst

Ny vd till Pandora

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.109