23948sdkhjf

Hon går till Vagabond

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Efter två år lämnar Johanna Juhlin sin post som global marknadschef på Björn Borg och går i stället till Vagabond International, där hon får samma titel.

Jag hade ingen ambition att lämna Björn Borg, men jag blev kär direkt. Jag fascineras av Vagabonds företagskultur, både hur familjen har byggt upp företaget och deras fantastiska produkter. När jag träffade de anställda var jag förvissad om att byta. Teamet verkar vara fantastiskt, säger Johanna Juhlin till Habit.

Marie Nilsson Peterzén, kreativ chef och vice vd på Vagabond International, kommenterar rekryteringen:

Vi hoppas att hon ska tillföra oss mycket. Hon har en gedigen erfarenhet av både kommunikation och  digital kompetens, säger hon till Habit.

  

Anna Fahle Björcke, som ansvarat för Vagabonds marknadsföring och varumärkesfrågor under 20 år, går vidare i rollen som bolagets kommunikationschef.

Hon har betytt mycket för vår utveckling. Hon kommer att jobba med vår vd, med hållbarhetsfrågor och intern och extern information samt utbildningar av medarbetare och kunder, säger Marie Nilsson Peterzén.

I samband med rekryteringen öppnar Vagabond ett andra kontor i Stockholm på hundra kvadratmeter, utöver det befintliga kontor och showroom som finns i anslutning till butiken på Kungsgatan.

– När vi nu rekryterat Johanna blir det lite trångt, så därför öppnar vi på Norrlandsgatan också där vi även kommer ha ett mindre showroom, säger Marie Nilsson Peterzén.

– Vi skulle kunnat ha öppnat i Köpenhamn också, men eftersom Johanna kommer från Stockholm blev det där.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Premiär för nya Åhléns – från varuhus till marknadsplats

Lägger om affärsmodellen, hyr ut ytor och ska göra om fler varuhus i landet till lokala marknadsplatser.

Plus

Jeanskvintettens revansch

De brinner för det fysiska mötet i landets små- och mellanstora städer. För tre år sedan bröt de sig ur JC. Habit samlade de fem grundarna till Jeansbolaget – kedjan som har seglat upp som nummer ett bland denimaktörerna efter JC-kraschen.

Butiksnytt
Ellos öppnar outlet

Minskad försäljning och ökad förlust för Lexington Company

Klassiska plagg med grafiska element

Duon med lång bakgrund i modebranschen ligger bakom nytt varumärke.

Butiksnytt
Nu öppnar Denim & Friends

Trio ligger bakom ny fysisk butikssatsning som får premiär på torsdagen. I slutet av september ska kedjan omfatta fem butiker.

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
MQ rekryterar ny design- och inköpschef från Weekday

Arkiv

Maxjenny till Mood

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

Temat i år är branschrevansch.

Plus

Vårens primörer

INKÖP VÅR/SOMMAR 2020: Habits Christina Bild och Linnea Öst tecknar säsongens mest stilsäkra damtrender.

Butiksnytt
Blank the Hub till Skövde

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Butiksnytt
Loewe öppnar på NK

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Så sålde New Wave

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Nelly söker ny logistiklösning

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.201