23948sdkhjf

Hon går till Vagabond

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Efter två år lämnar Johanna Juhlin sin post som global marknadschef på Björn Borg och går i stället till Vagabond International, där hon får samma titel.

Jag hade ingen ambition att lämna Björn Borg, men jag blev kär direkt. Jag fascineras av Vagabonds företagskultur, både hur familjen har byggt upp företaget och deras fantastiska produkter. När jag träffade de anställda var jag förvissad om att byta. Teamet verkar vara fantastiskt, säger Johanna Juhlin till Habit.

Marie Nilsson Peterzén, kreativ chef och vice vd på Vagabond International, kommenterar rekryteringen:

Vi hoppas att hon ska tillföra oss mycket. Hon har en gedigen erfarenhet av både kommunikation och  digital kompetens, säger hon till Habit.

  

Anna Fahle Björcke, som ansvarat för Vagabonds marknadsföring och varumärkesfrågor under 20 år, går vidare i rollen som bolagets kommunikationschef.

Hon har betytt mycket för vår utveckling. Hon kommer att jobba med vår vd, med hållbarhetsfrågor och intern och extern information samt utbildningar av medarbetare och kunder, säger Marie Nilsson Peterzén.

Läs också: Delat ansvar om Vagabonds varumärkeskommunikation

I samband med rekryteringen öppnar Vagabond ett andra kontor i Stockholm på hundra kvadratmeter, utöver det befintliga kontor och showroom som finns i anslutning till butiken på Kungsgatan.

– När vi nu rekryterat Johanna blir det lite trångt, så därför öppnar vi på Norrlandsgatan också där vi även kommer ha ett mindre showroom, säger Marie Nilsson Peterzén.

– Vi skulle kunnat ha öppnat i Köpenhamn också, men eftersom Johanna kommer från Stockholm blev det där.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Zara sprängde miljardvallen

Houdini Sportswears e-handel prisad

Spinnova och Fortum har en textilfiber ihop

Second hand-marknaden för lyxmode en miljardindustri

1

KRÖNIKA: "Vi är tydliga med vad vi mäter"

Plus

Hon satsar på lyxmode

Är marknadsplatserna framtiden för modebranschen? Habit har träffat grundaren och vd:n till lyxplattformen Seezona, Anna-Carina Helander, som investerat miljontals kronor i en affärsmodell utan lagerrisk.

Nyhetsbrev

Franskt modemärke öppnar i Skandinavien

Arkiv

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

Duo herrmodets mäktigaste om King får välja

Flera butiksägare på modetidningens topp 100.

Här öppnar JC

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

Eton drar upp leveranstempot

Nya modekedjor till Norden när Mall of Tripla öppnar

Scorett utvecklar second hand-konceptet

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

XXL gör riktad nyemission – grundaren lämnar ordförandeposten

Jobb & Karriär
Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Butiksnytt
Här är Gina Tricots nya etableringar

Monki startar community

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Butiksnytt
Sandqvist lanserar nytt butiksuttryck på ny marknad

Digitalt butikskoncept prisat

Butiksnytt
Anrik vintagebutik till Stockholm

Broadway & Sons öppnar tillfällig butik i Stockholm i veckan.

Nelly lämnar Falkenberg

Marimekko höjer vinstprognos

Floyd växer med fler butiker

Spinnova i investeringsrunda

Pure London breddas

Hugo Boss sänker prognos för helåret

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Indiska hoppas hitta guldkorn i kundernas garderober

Butiksnytt
Na-kd tillbaka i Helsingborg

Wesc ökade förorder: "Ytterligare ett litet steg i rätt riktning"

Vintagekoncept vill öppna i Stockholm

Jobb & Karriär
Från Eton till Nordic Leather Group

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.159