23948sdkhjf

Gina Tricot ska mammamatcha

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekedjan lanserar barnkläder med budskap. Ska bli del i framtida affärssatsning.

Den 14 mars släpper modekedjan en första  barnkollektion under namnet Gina Tricot Mini i storlekarna 1 till 6 år. Den första kollektionen, som är unisex och ska matcha dammodekollektioen, innefattar plagg som djurmönstrade tajts, ytterplagg, collegetröjor. t-shirts, denim och en skjorta samt accessoarer som keps och solglasögon. 

- Detta är en dröm som blivit till verklighet! Jag har alltid imponerats av kvinnor i min närhet och det var när jag själv blev mamma som jag insåg vilken POWER vi kvinnor besitter. Då väcktes tanken om att ta fram en matchande kollektion för mamma + mini, som en symbol för det starka band som finns mellan en mamma och hennes barn. Direkt från start bestämdes att det skulle bli en unisex-kollektion. Det är viktigt att den känslan genomsyras i hela kollektionen, och det känner vi att vi har lyckats väl med, säger Johanna Hernström, ansvarig inköpare på Gina Tricot i en kommentar.

Majoriteten av produkterna är enligt kedjan framtagna i hållbara material och ett antal specialdesignade produkter ingår där 10 procent av intäkterna går till barnrättsorganisationen Childhoods arbete.

I ett pressmeddelande säger Anna Appelqvist, new business director, att kedjanhoppas att satsningen ska "bli en del av våra framtida affärssatsning". 

Kollektionen lanseras i ett antal fysiska butiker samt i kedjans e-handel.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nytt avtal ska ge Odd Molly medieutrymme - gör riktade nyemissioner

Polarn O. Pyret håller RNB uppe

Firar 20 år med jubileumskollektion och ny e-handel

Säljer sitt livsverk

Badklädesmärket Panos Emporio blir norskt.

WeSC: Har finansiering för tre månader

Modekedjan flyttar kassan ut i butiken

Nyhetsbrev

Gina Tricot ska spara 200 miljoner kronor

30 tjänster ska bort på huvudkontoret i Borås och därtill dras timmar ned i butikerna.

Arkiv

Mini Rodini till T-mall

Barnklädesmärket öppnar butik på Alibaba-ägda e-handelssajten.

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Tensons vd lämnar

Johan Lövqvist har verkat på vd-posten sedan 2008.

Camilla Malmströms kan få norsk ägare

Plus

Hantverk vs hightech

Stockmann tappar vd

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

Tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Prisad modebutik öppnar webbutik

Filippa K lanserar ny e-handel

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

MQ gör företrädesemission

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Plus

Balenciagas uttolkare

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.138