23948sdkhjf

Gina Tricot ska mammamatcha

Modekedjan lanserar barnkläder med budskap. Ska bli del i framtida affärssatsning.

Den 14 mars släpper modekedjan en första  barnkollektion under namnet Gina Tricot Mini i storlekarna 1 till 6 år. Den första kollektionen, som är unisex och ska matcha dammodekollektioen, innefattar plagg som djurmönstrade tajts, ytterplagg, collegetröjor. t-shirts, denim och en skjorta samt accessoarer som keps och solglasögon. 

- Detta är en dröm som blivit till verklighet! Jag har alltid imponerats av kvinnor i min närhet och det var när jag själv blev mamma som jag insåg vilken POWER vi kvinnor besitter. Då väcktes tanken om att ta fram en matchande kollektion för mamma + mini, som en symbol för det starka band som finns mellan en mamma och hennes barn. Direkt från start bestämdes att det skulle bli en unisex-kollektion. Det är viktigt att den känslan genomsyras i hela kollektionen, och det känner vi att vi har lyckats väl med, säger Johanna Hernström, ansvarig inköpare på Gina Tricot i en kommentar.

Majoriteten av produkterna är enligt kedjan framtagna i hållbara material och ett antal specialdesignade produkter ingår där 10 procent av intäkterna går till barnrättsorganisationen Childhoods arbete.

I ett pressmeddelande säger Anna Appelqvist, new business director, att kedjanhoppas att satsningen ska "bli en del av våra framtida affärssatsning". 

Kollektionen lanseras i ett antal fysiska butiker samt i kedjans e-handel.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.156