23948sdkhjf

Gina Tricot ska mammamatcha

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekedjan lanserar barnkläder med budskap. Ska bli del i framtida affärssatsning.

Den 14 mars släpper modekedjan en första  barnkollektion under namnet Gina Tricot Mini i storlekarna 1 till 6 år. Den första kollektionen, som är unisex och ska matcha dammodekollektioen, innefattar plagg som djurmönstrade tajts, ytterplagg, collegetröjor. t-shirts, denim och en skjorta samt accessoarer som keps och solglasögon. 

- Detta är en dröm som blivit till verklighet! Jag har alltid imponerats av kvinnor i min närhet och det var när jag själv blev mamma som jag insåg vilken POWER vi kvinnor besitter. Då väcktes tanken om att ta fram en matchande kollektion för mamma + mini, som en symbol för det starka band som finns mellan en mamma och hennes barn. Direkt från start bestämdes att det skulle bli en unisex-kollektion. Det är viktigt att den känslan genomsyras i hela kollektionen, och det känner vi att vi har lyckats väl med, säger Johanna Hernström, ansvarig inköpare på Gina Tricot i en kommentar.

Majoriteten av produkterna är enligt kedjan framtagna i hållbara material och ett antal specialdesignade produkter ingår där 10 procent av intäkterna går till barnrättsorganisationen Childhoods arbete.

I ett pressmeddelande säger Anna Appelqvist, new business director, att kedjanhoppas att satsningen ska "bli en del av våra framtida affärssatsning". 

Kollektionen lanseras i ett antal fysiska butiker samt i kedjans e-handel.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Pressad lönsamhet i modehandeln

2019 ser ut att bli ett år präglat av konkurser, rekonstruktioner, pressade marginaler och höjda importpriser. Dock skönjer Svensk Handel ljuset i tunneln för vissa modeaktörer.

Göteborgspremiär för Marqet

Back i konkurs

Bolaget bakom modemärket har försatts i konkurs.

Få full koll på produktionsflödena – missa inte Habit Frukostforum

Flexibilitet, snabba leveranser och grön kompensation

Kunderna styr framtidens logistiklösningar

Butiksnytt
Kika in i Wood Woods Londonbutik

Nyhetsbrev

Så blir visningarna i Köpenhamn

Arkiv

Modeinköp för Röhsska museet

Ordförande ökar i Odd Molly

Revolver skjuter upp premiären av nytt mässkoncept

De kan bli Årets Modebutik

Tre butiker tävlar om branschpriset i Habit Modegalan 2019 på Grand Hôtel i Stockholm. Här berättar de vad som gör en butik framgångsrik.

Bestseller-ägare ökar i modeplattform

Skokedja utvidgar uthyrningskoncept

VRG ansöker om rekonstruktion

Sko- och accessoarkoncernen har ansökt om rekonstruktion. Nu väntar ytterligare nedläggning av butiker, personalneddragningar och ökat fokus på egna varumärken för att öka marginalerna.

Jobb & Karriär
Ska arbeta med affärsutveckling hos Key Search Scandinavia

Anna Appelqvist lämnar Gina Tricot

"Jag är otroligt stolt över resan Gina Tricot som bolag gjort".

Odd Molly gasar på: Förvärvar second hand-aktör och logistikfastighet

Odd Molly avser förvärva Used by, logistikfastighet och gör nyemission. Därtill får modebolaget ny storägare.

Nelly kombinerar pop up-butik med outlet

Så mycket ökar e-handeln när fysisk butik öppnar

Har stor betydelse för att bygga lojalitet och få återkommande kunder, enligt ny undersökning.

Vinnande ledarskap på Habit Modegalan

Spänningen stiger … Den 3 december får vi veta vem som kan titulera sig Årets kunddrivande ledare 2019; Morgan Olsson, Henrik Bunge eller Henrik Hoffman.

Butiksnytt
Fransk workwear på Söder

Funktionellt, hållbart och tidlösa plagg hos nya L'Usine Bleue.

Modebutiksanställd prisad av kunderna

Ny rapport: Hundratals second hand-plagg har mindre klimatpåverkan än ett enda nytillverkat

Plus

Här är tillväxtvinnarna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 7/7: Fler än hälften av sport- och friluftsleverantörerna ökade omsättningen 2018. Två företag från Åre tog täten.

Modeduo bland södra Sveriges främsta entreprenörer

Filippa K:s finanschef slutar

Butiksnytt
Flygplatsbutik för Newbie

Minskad försäljning för Wesc

Boozt skriver ned prognos

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Ny vd för RNB

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.149