23948sdkhjf

E-modehandlare lanserar eget varumärke

Skapar eget varumärke efter efterfrågan om uppdaterade och trendiga basplagg.

E-modehandlaren Wakakuu, med fysisk butik i Hovås i Göteborg, lanserar eget varumärke under namnet Wakakuu Icons den 13 februari.

Modemärket ska komplettera e-handlarens sortiment som består av ett stort antal modemärken i företrädelsvis premiumsegmentet.

Den första kollektionen består av ett par skinnbyxor, en ullkappa, en skjorta, en blus och en kjol. Färgskalan kommer att gå i svart, vitt och beige och med sortimentet ska fokus ligga på trendiga basplagg.

- Vi säljer redan de bästa och hetaste varumärkena just nu och ville också ha den bästa basen. Vi bestämde oss för att göra den som Wakakuu Icons eftersom vi vet vad våra kunder efterfrågar, säger Maria Tollemark, vd, grundare och partner av Wakakuu.

- Första kollektionen kommer bland annat att innehålla skinnbyxor och ullkappor vilket normalt inte räknas som bas. Men för oss är det den nya basen som visar hur vi kommer att jobba framåt.

Första kollektionen lanseras på den egna sajten och i butiken i Hovås i Göteborg den 13 februari. Wakakuu grundades 2011.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125