23948sdkhjf

E-modehandlare lanserar eget varumärke

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Skapar eget varumärke efter efterfrågan om uppdaterade och trendiga basplagg.

E-modehandlaren Wakakuu, med fysisk butik i Hovås i Göteborg, lanserar eget varumärke under namnet Wakakuu Icons den 13 februari.

Modemärket ska komplettera e-handlarens sortiment som består av ett stort antal modemärken i företrädelsvis premiumsegmentet.

Den första kollektionen består av ett par skinnbyxor, en ullkappa, en skjorta, en blus och en kjol. Färgskalan kommer att gå i svart, vitt och beige och med sortimentet ska fokus ligga på trendiga basplagg.

- Vi säljer redan de bästa och hetaste varumärkena just nu och ville också ha den bästa basen. Vi bestämde oss för att göra den som Wakakuu Icons eftersom vi vet vad våra kunder efterfrågar, säger Maria Tollemark, vd, grundare och partner av Wakakuu.

- Första kollektionen kommer bland annat att innehålla skinnbyxor och ullkappor vilket normalt inte räknas som bas. Men för oss är det den nya basen som visar hur vi kommer att jobba framåt.

Första kollektionen lanseras på den egna sajten och i butiken i Hovås i Göteborg den 13 februari. Wakakuu grundades 2011.

Mer om: Wakakuu
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

"Vi kommer se början på en e-handelsdöd"

TRENDER 2019: Det spår Lars-Åke Tollemark, vd för Unibal Rodamco Westfield i Norden.

Ny hemvist för Ida Sjöstedt

Modeföretaget huserar numera på Kungsholmen och har därtill ny presskontakt.

Jobb & Karriär
Går till Daily Sports

Har förflutet från Whyred, Acne Studios och Gant.

Butiksnytt
Nytt mode- och inredningskoncept till Växjö

Butiken följer på den första etableringen i Jönköping.

Naturnära och långsiktigt

Möt Lisa Thörnqvist som omsorgsfullt väljer ekologiska och naturnära material i en finstämd palett till nystartade varumärket Ores.

Jobb & Karriär
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Nyhetsbrev

Björn Borg avslutar i fin form

Rörelseresultatet ökade med nära 30 procent i fjol.

Arkiv

Retrostrumpbyxor för en modern värld

Terezia Prazska lanserar klassiska tjeckiska barntajts med hängslen i Sverige under märket Silly Silas.

Så sålde Sportamore

Lindex digitala satsning över förväntan

Modekedjan uppges vara nöjd med närvaron på Asos.

XXL tappar chef

Opinionsbildare inom hållbart mode prisas

Hon är Sveriges Second Hand Profil 2019.

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Plus

”Ge kunden upplevelser”

Barnklädeskedja upplevs mest grön

Polarn O. Pyret kammade hem utmärkelse för nionde året i rad.

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Karl Lagerfeld död

Här öppnar varuhusjätten outlet

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Ny vd till Pandora

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.145