23948sdkhjf

Premiär för Kappahls nya koncept

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Ny butik öppnar i slutet av februari. " Ett skalbart Kappahl".

Kappahl öppnar ytterligare ett barnmodekoncept efter Newbie nämligen Kappahl Kids som öppnar i köpcentrumet Ringen på Södermalm i Stockholm den 28 februari. Där har det fram till nu varit en pop up-butik för Newbie efter att JC flyttat ut. Det var i december i fjol som Kappahl gick ut och lovade att ett nytt koncept var i görningen.

I ett pressmeddelande skriver modekedjan att just barnkläder är ett växande segment för Kappahl.

Det nya konceptet blir modekedjans andra fristående koncept efter Newbie. Kappahl har dock även tidigare testat fristående koncept för etiketten Hampton Republic som dock skrotades definitivt i oktober i fjol då butiken i Mall of Scandinavia stängdes.

Hela modekedjans barnmodeutbud i storlek 44 till 170, även etiketten Newbie, ska nu rymmas i den 300 kvadratmeter stora butiken där även tjänster som shoppa online i butik och hämta e-handlade varor i butik ska tillhandhållas.

– Den fysiska butiken kommer även framåt att vara en viktig distributionskanal för Kappahl. Vi vill komma nära kunden och med en flexibel butiksportfölj kan vi, när vi hittar rätt butiksläge, enkelt välja vilket koncept som är mest attraktivt just där. Allt från hela Kappahl till exempelvis bara Barn. Ett skalbart Kappahl, så att säga, säger Peter Andersson, finanschef och tillförordnad vd.

Till skillnad från Newbie ska det nya butikskonceptet ha Kappahl-skylt men med tillägget Kids. Inredningen blir enligt kommunikationschef Charlotte Högberg mer lek- och fantasifull och färgglad än kedjansövriga butiker med nya typer av provrum. I övrigt skiljer sig inte konceptet från andra av kedjans butiker.

Hur många butiker ser ni att ni ska ha för det nya konceptet och blir det en egen webbutik för konceptet?

- Som Peter Andersson sa i pressreleasen så ser vi hela tiden över butiksportföljen och vi tittar hela tiden efter attraktiva lägen och vilken typ av butik och sortiment som passar just där. Vi kan ännu inte säga när nästa butik öppnar. Någon egen sajt blir det inte utan det handlar om att det är Kappahls barnmodesortiment men i en egen fysisk miljö, säger Charlotte Högberg, kommunikationschef till Habit.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Nyhetsbrev

Karl Lagerfeld död

Arkiv
Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Bubbleroom blickar mot öst

Ny vd till Pandora

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.117