23948sdkhjf

E-handlare satsar på brudar

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Bubbleroom lanserar ny sajt med festmode.

Bubbleroom satsar stort på ett sortiment för brud, tärn- och bröllopsgästen och lanserar i samband med detta en ny sajt som ska inspirerar och guida till sortiment som bland annat består av varumärken som Christian Koehlert, Zetterberg Couture, Ida Sjöstedt, Susanna Rivieri och Ivory & Co.

Sajten välkomnar även exklusivt varumärket Moments New York och därtill har Ida Sjöstedt tagit fram ett antal klänningar till satsningen och som lanseras i mars.

- Vi tror starkt på satsningen inom Bröllopssortimentet och dess möjligheter att ta än mer marknadsandelar inom festmode. Genom att erbjuda både bruden, tärnorna och bröllopsgästerna en inspirativ och lättnagiverad weddingsite med brett sortiment med noga utvalda varumärken så stärker vi vår position på marknaden ytterligare. Dessutom har vi en rad spännande kommersiella samarbeten under våren som stärker vår satsning, säger Tina Malmqvist, Marknadschef Bubbleroom

Under året väntar även breddat sortiment, fler varumärken och design- och influencersamarbeten som ett med svenska youtube-profilen och entreprenören Isabella Jedler som i bloggform skildrar hennes egna bröllopsplanering.

Bubbleroom har enligt egna uppgifter haft en god tillväxt under de senaste åren och i fjol landade försäljningstillväxten för andra året i rad på cirka 50 procent.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

"Vi kommer se början på en e-handelsdöd"

TRENDER 2019: Det spår Lars-Åke Tollemark, vd för Unibal Rodamco Westfield i Norden.

Ny hemvist för Ida Sjöstedt

Modeföretaget huserar numera på Kungsholmen och har därtill ny presskontakt.

Jobb & Karriär
Går till Daily Sports

Har förflutet från Whyred, Acne Studios och Gant.

Butiksnytt
Nytt mode- och inredningskoncept till Växjö

Butiken följer på den första etableringen i Jönköping.

Naturnära och långsiktigt

Möt Lisa Thörnqvist som omsorgsfullt väljer ekologiska och naturnära material i en finstämd palett till nystartade varumärket Ores.

Jobb & Karriär
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Nyhetsbrev

Björn Borg avslutar i fin form

Rörelseresultatet ökade med nära 30 procent i fjol.

Arkiv

Retrostrumpbyxor för en modern värld

Terezia Prazska lanserar klassiska tjeckiska barntajts med hängslen i Sverige under märket Silly Silas.

Så sålde Sportamore

Lindex digitala satsning över förväntan

Modekedjan uppges vara nöjd med närvaron på Asos.

XXL tappar chef

Opinionsbildare inom hållbart mode prisas

Hon är Sveriges Second Hand Profil 2019.

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Plus

”Ge kunden upplevelser”

Barnklädeskedja upplevs mest grön

Polarn O. Pyret kammade hem utmärkelse för nionde året i rad.

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Karl Lagerfeld död

Här öppnar varuhusjätten outlet

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Ny vd till Pandora

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.133