23948sdkhjf

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

| Av Katarina Angelin | Tipsa redaktionen

Direktrapport från Stockholm Fashion District: Habit träffar utställare från skomässan i Nacka Strand.

Cecilia Augustinsson är agent för det italienska skovarumärket Brunate i Skandinavien sedan drygt tre år tillbaka. Hon ställer ut varumärketNordic Shoe & Bag Fair för andra gången.
– I dag når vi fler lifestylebutiker snarare än renodlade skoaffärer. Jag hade hellre ställt ut på klädmässan, men det var fullt. Många av de tidigare skobutikerna finns inte längre kvar. Det är en liten uppförsbacke, säger Cecilia Augustinsson.

Hennes recept för att vända utvecklingen är att profilera sig med en blogg i eget namn och på Instagram.
– Brunate har en spännande historia. Alla skor är handgjorda i Italien sedan starten 1926. Jag är gift med tredje generationens ägare av bolaget.

Varumärkets fokus är återförsäljare i fysiska butiker.
– Vi vill inte sälja till renodlade e-handlare. Vårt motto är att värna den fysiska butiken. Under våren lanserar vi egen e-handel, men det är också av godo för återförsäljarna att varumärket blir mer tillgängligt.

Trendmässigt lyfter Cecilia Augustinsson fram den bekväma taxklacken för hösten. 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Presskontakterna

Från Thomas Sabo till pr- och kommunikationsbyrån.

JC i konkurs – då hämtar WeSC tillbaka varor

JC ansöker om konkurs

I tisdags avbröts rekonstruktionen och på torsdagen ansökte bolaget om konkurs.

Plus

Med blick för snabba affärer

På sex år har Chiquelle nått 40 miljoner kronor i omsättning. Så här bygger vd Pouya Boland e-handelsbolagets framgångar.

Frank Dandy växer digitalt

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Nyhetsbrev

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

Arkiv

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Stockmann sänker prognos

JC avslutar rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Studio för Eduards Accessories

Daniel Wellington ökar utdelningen

Trög utveckling för Åhléns modedel

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.119