23948sdkhjf

Gant väljer Fredstan

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Jubilerande Gant firar 70 år med att bland annat öppna ny butik, kampanj om sju ikoniska plagg och en dokumentärfilm.

Gant öppnar butik i  i korsningen Fredsgatan och Södra Hamngatan i Göteborg i det område i sydöstra staden som fastighetsägarna, bland andra Hufvudstaden och Vasakronan, och Göteborgs Stad döpt till Fredstan. 

Butiken öppnar i vår och ska erbjuda  herr-, dam - och barnmode på en yta om 435 kvadratmeter.

Läs också: Från Gina Tricot till Gant

- Göteborg är en viktig marknad för oss och vi är glada över att kunna ge våra kunder här en fulländad GANT-upplevelse. Fredstan fångar upp en stilsäker publik som vi ser fram emot att lära känna, säger Jonas Carlström, vd för Gant Sverige.

Modemärket flyttar in i ett av kvarterets äldsta hus och får grannar som  Chanel Beauty Store och Hugo Boss 

Området Fredstan  består av kvarteren runt Fredsgatan mellan Brunnsparken och Trädgårdsföreningen.

Under jubileumsåret 2019 ska Gant lyfta fram sju av modeföretagets mest ikoniska plagg; button down-skjortan, clubblazern, chinosbyxan, piquéskjortan, rugbytröjan, varsity-jackan och den kabelstickade tröjan. Plaggen ryms i kampanjen 7 Decades 7 Icons.

Senare under jubileumsåret kommer företaget att lansera en uppföljaren till TV-serien Couple Thinkers från 2017. Det blir en dokumentärfilm som ska premiärvisas under  filmfestivalen Tribeca Film Festival som äger rum i New York i maj.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Flaggskeppsbutik ska lyfta Intersport

Förlusten växer för VRG – ny produktlinje ska vända utvecklingen

Kappahl på sommarturné med Newbie

Plus

De vill skapa hållbara under

Arina Woron lämnade dammodekarusellen för att skapa miljövänliga underklädesmärket Woron tillsammans med systern Anya Woron.

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

Nyhetsbrev

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Arkiv

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

H&M testar biobränsle med Maersk

Glasögonmärke först ut i ny pop up-yta

Plus

De sätter färg på barnmodet

Johanna Törnebohm och Ellinor Nilsen är designerduon från Göteborg som sade upp sig från Monki för att starta Blaou. Nu är de aktuella på Aplace i Stockholm.

Finansman ökar innehav i skohandlare

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

River Island med ny vd

Jobb & Karriär
I dig denim med ny vd

Grundaren och tidigare vdn stannar i bolaget men ska ha mer fokus på design, produktion och utveckling.

Adidas förlorar ensamrätt till ränder i EU

Altor in som storägare i XXL

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Utmärkelser ska uppmuntra till hållbarhet och förnyelse – här är de nominerade

Nygammal ägare driver JC vidare

Sportamore fick bråttom – öppnar en månad tidigare än planerat

Klart: Camilla Malmströms med ny ägare

Nu är affären i hamn och nya ägare har tagit över den konkursade modekedjan.

Nya hot mot hårt pressad modehandel

Besparingsprogram för Tiger of Sweden

Treksta flyttar in i Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Pitti Uomo i siffror

Avslappnad silhuett i Florens

Stockmann säger upp 150

Blickar mot öst

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Dags för Pitti Uomo

Missa inte årets branschseminarium

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.169