23948sdkhjf

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

| Av Katarina Angelin | Tipsa redaktionen

Direktrapport från Stockholm Fashion District: Om två veckor möter strumpvarumärket Unisocks sin publik.

Patrik Lindholm och Mehrab Navabi är vänner och har båda en bakgrund från fastighetsbranschen. Efter många år av bostadsvisningar och möten med folk i bara strumplästen föddes fröet till varumärket Unisocks.

– Man lägger märke till folks strumpor. Vi insåg att det är svårt att hitta en produkt på marknaden som lyfter en outfit, säger Patrik Lindholm.

Han och affärspartnern Mehrab Navabi såg en lucka på marknaden mellan anonyma och skrikiga strumpor.

– Vi jobbar med krispiga färger och mönster, men på ett väldigt smakfullt sätt.

Därtill har duon arbetat fram en magnetknapp som gör att strumpparet håller ihop under tvätt. Knappen fungerar även som branding.

– Utmaningen har varit att hitta en magnetknapp som fäster otaliga gånger och en strumpkvalitet, merceriserad bomull och polyamid, som håller för knappen, säger Patrik Lindholm.

Material och tillverkning sker i Portugal. Designen i Sverige. Strumporna är unisex och görs i fyra storlekar. Utpriset landar på 179 kronor per par.

Om två veckor lanseras en egen webbutik och under våren ska återförsäljare bearbetas.

Hur känns det att ställa ut i Nacka Strand?

– Fantastiskt. Det här är vårt första möte med marknaden.

 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Återvinn med Arket

Nyhetsbrev

Danska Zizzi sålt

Arkiv

By Malina lanserar barnkläder

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Delat kontor ska föda nya tankar om handel och kommunikation

Sportmodeföretag backas av Acasts grundare

Göteborgsbaserade Wearcolour och Void Cycling med nya delägare.

Plus

7 hösttrender att ha koll på

MODE HÖST 2019, DEL 3: Designerna har lagt höstkorten på bordet. Habit har identifierat modet som spås bli säsongens storsäljare.

Lämnar Sealife för Improove

Nk får premiumdestination för sport

Ny aktör bakom varuhusets nya sportbutikssatsning.

Handlarna mer optimistiska – skatteåterbäring och påsk väcker vårhopp

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Så ser Sebagos Dockside ut om Nitty Gritty får bestämma

Plus

Rebellisk hållning

MODE HÖST 2019, DEL 2: Tekniska ytterplagg och stickat är fokus när nya avslappnade J.Lindeberg tar form.

Scandinavian Man lanserar marknadsplats och e-handel

Kopplar på e-handel till den redaktionella plattformen och backas av Wellstreet och IT-bolaget Tieto.

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Vintagemode hos & Other Stories

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

By Malina för Lindex

Utdragen konkurs väntas snart vara till ända

Ikea-bolag fortsätter öka i H&M

Nyemission för Odd Molly

Butiksnytt
Första citybutiken för Wagner

Butiksnytt
Pelle P väljer Drottninggatan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.187