23948sdkhjf

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

| Av Katarina Angelin | Tipsa redaktionen

Direktrapport från Stockholm Fashion District: Speeddating för ökad kunskap och inspiration.

Susanne Ahlberg, som driver Butiken i Tenhult, var en av experterna som bidrog med sina kunskaper till varumärkena Casko Portugal, Aurora Sofia och JernvirkeNordic Lab i Nacka Strand. 

– Det här var jätteroligt. Jag kan dela med mig av mina erfarenheter och jag får tillbaka den där nödvändiga nerven och spännande affärsidéer.

Susanne Ahlberg pekar på varumärkenas förmåga att ta avstamp från den rådande marknaden.

– För dem är hållbarhet en självklarhet. Och olika säljplattformar naturligt. Invanda mönster och idéer ifrågasätts, allt från inköp och lagerhållning till försäljning. Mötena har fött många idéer och intryck. 

Hur går Butiken i Tenhult?
– Det går bra. Vi ligger geografiskt off och har därför alltid behövt tänka på kundupplevelse och varför kunden ska besöka oss. Den frågan som alla butiker måste ställa sig i dag. Vi har en tajt kommunikation med våra kunder och är synliga på alla sociala plattformar.

Men faktum är att majoriteten av Butiken i Tenhults kunder fortfarande gör sina inköp i den fysiska butiken.

– Vi har haft webbutik länge, den står för ungefär 20 till 25 procent av försäljningen, säger Susanne Ahlberg.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Butiksnytt
Loewe till NK

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Arkiv

Så sålde New Wave

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

Fortsatt stora utmaningar för WeSC

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nelly söker ny logistiklösning

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

1

Här tappas oftast modekunden – kedjan som lyckas bäst i provrummet

Säger tack med kampanj

Sålde 1 240 par strumpor på en helg. Nu firas ettårsdagen med buller och bång.

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Ny ägare till Rayville

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Danska ägaren tror på comeback i Sverige och internationellt.

Fortsatt supertrögt för Odd Molly

Lovprisade hållbarhetsess

Bite Studios, Atacac, Nudie jeans och Re:newcell förärades på onsdagen hållbarhetspriset Encouragement for Action

Lätta fötter på Nordic Shoe and Bag Fair

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Utställarna bjuder på gångvänligt skomode inför 2020 med en uppsjö av enkla sandaler till flerfärgade klumpsneakers.

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Scotch & Soda med ny byrå

Tolv till Illum

Näst största ägaren minskar i Kappahl

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.39