23948sdkhjf

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

| Av Katarina Angelin | Tipsa redaktionen

Direktrapport från Stockholm Fashion District: Speeddating för ökad kunskap och inspiration.

Susanne Ahlberg, som driver Butiken i Tenhult, var en av experterna som bidrog med sina kunskaper till varumärkena Casko Portugal, Aurora Sofia och JernvirkeNordic Lab i Nacka Strand. 

– Det här var jätteroligt. Jag kan dela med mig av mina erfarenheter och jag får tillbaka den där nödvändiga nerven och spännande affärsidéer.

Susanne Ahlberg pekar på varumärkenas förmåga att ta avstamp från den rådande marknaden.

– För dem är hållbarhet en självklarhet. Och olika säljplattformar naturligt. Invanda mönster och idéer ifrågasätts, allt från inköp och lagerhållning till försäljning. Mötena har fött många idéer och intryck. 

Hur går Butiken i Tenhult?
– Det går bra. Vi ligger geografiskt off och har därför alltid behövt tänka på kundupplevelse och varför kunden ska besöka oss. Den frågan som alla butiker måste ställa sig i dag. Vi har en tajt kommunikation med våra kunder och är synliga på alla sociala plattformar.

Men faktum är att majoriteten av Butiken i Tenhults kunder fortfarande gör sina inköp i den fysiska butiken.

– Vi har haft webbutik länge, den står för ungefär 20 till 25 procent av försäljningen, säger Susanne Ahlberg.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Presskontakterna

Från Thomas Sabo till pr- och kommunikationsbyrån.

JC i konkurs – då hämtar WeSC tillbaka varor

JC ansöker om konkurs

I tisdags avbröts rekonstruktionen och på torsdagen ansökte bolaget om konkurs.

Plus

Med blick för snabba affärer

På sex år har Chiquelle nått 40 miljoner kronor i omsättning. Så här bygger vd Pouya Boland e-handelsbolagets framgångar.

Frank Dandy växer digitalt

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

Nyhetsbrev

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Arkiv

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Stockmann sänker prognos

Studio för Eduards Accessories

Trög utveckling för Åhléns modedel

JC avslutar rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Daniel Wellington ökar utdelningen

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.13