23948sdkhjf

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

| Av Katarina Angelin | Tipsa redaktionen

Direktrapport från Stockholm Fashion District: Speeddating för ökad kunskap och inspiration.

Susanne Ahlberg, som driver Butiken i Tenhult, var en av experterna som bidrog med sina kunskaper till varumärkena Casko Portugal, Aurora Sofia och JernvirkeNordic Lab i Nacka Strand. 

– Det här var jätteroligt. Jag kan dela med mig av mina erfarenheter och jag får tillbaka den där nödvändiga nerven och spännande affärsidéer.

Susanne Ahlberg pekar på varumärkenas förmåga att ta avstamp från den rådande marknaden.

– För dem är hållbarhet en självklarhet. Och olika säljplattformar naturligt. Invanda mönster och idéer ifrågasätts, allt från inköp och lagerhållning till försäljning. Mötena har fött många idéer och intryck. 

Hur går Butiken i Tenhult?
– Det går bra. Vi ligger geografiskt off och har därför alltid behövt tänka på kundupplevelse och varför kunden ska besöka oss. Den frågan som alla butiker måste ställa sig i dag. Vi har en tajt kommunikation med våra kunder och är synliga på alla sociala plattformar.

Men faktum är att majoriteten av Butiken i Tenhults kunder fortfarande gör sina inköp i den fysiska butiken.

– Vi har haft webbutik länge, den står för ungefär 20 till 25 procent av försäljningen, säger Susanne Ahlberg.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

"Vi kommer se början på en e-handelsdöd"

TRENDER 2019: Det spår Lars-Åke Tollemark, vd för Unibal Rodamco Westfield i Norden.

Ny hemvist för Ida Sjöstedt

Modeföretaget huserar numera på Kungsholmen och har därtill ny presskontakt.

Jobb & Karriär
Går till Daily Sports

Har förflutet från Whyred, Acne Studios och Gant.

Butiksnytt
Nytt mode- och inredningskoncept till Växjö

Butiken följer på den första etableringen i Jönköping.

Naturnära och långsiktigt

Möt Lisa Thörnqvist som omsorgsfullt väljer ekologiska och naturnära material i en finstämd palett till nystartade varumärket Ores.

Jobb & Karriär
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Nyhetsbrev

Björn Borg avslutar i fin form

Rörelseresultatet ökade med nära 30 procent i fjol.

Arkiv

Retrostrumpbyxor för en modern värld

Terezia Prazska lanserar klassiska tjeckiska barntajts med hängslen i Sverige under märket Silly Silas.

Så sålde Sportamore

Lindex digitala satsning över förväntan

Modekedjan uppges vara nöjd med närvaron på Asos.

XXL tappar chef

Opinionsbildare inom hållbart mode prisas

Hon är Sveriges Second Hand Profil 2019.

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Plus

”Ge kunden upplevelser”

Barnklädeskedja upplevs mest grön

Polarn O. Pyret kammade hem utmärkelse för nionde året i rad.

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Karl Lagerfeld död

Här öppnar varuhusjätten outlet

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Ny vd till Pandora

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.112