23948sdkhjf

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Direktrapport från Stockholm Fashion District: Speeddating för ökad kunskap och inspiration.

Susanne Ahlberg, som driver Butiken i Tenhult, var en av experterna som bidrog med sina kunskaper till varumärkena Casko Portugal, Aurora Sofia och JernvirkeNordic Lab i Nacka Strand. 

– Det här var jätteroligt. Jag kan dela med mig av mina erfarenheter och jag får tillbaka den där nödvändiga nerven och spännande affärsidéer.

Susanne Ahlberg pekar på varumärkenas förmåga att ta avstamp från den rådande marknaden.

– För dem är hållbarhet en självklarhet. Och olika säljplattformar naturligt. Invanda mönster och idéer ifrågasätts, allt från inköp och lagerhållning till försäljning. Mötena har fött många idéer och intryck. 

Hur går Butiken i Tenhult?
– Det går bra. Vi ligger geografiskt off och har därför alltid behövt tänka på kundupplevelse och varför kunden ska besöka oss. Den frågan som alla butiker måste ställa sig i dag. Vi har en tajt kommunikation med våra kunder och är synliga på alla sociala plattformar.

Men faktum är att majoriteten av Butiken i Tenhults kunder fortfarande gör sina inköp i den fysiska butiken.

– Vi har haft webbutik länge, den står för ungefär 20 till 25 procent av försäljningen, säger Susanne Ahlberg.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078