23948sdkhjf

Visselblåsare forskningschef hos H&M

Ny forskningschef hos modejätten.

Christopher Wylie som släppte bomben kring analysfirman Cambridge Analytica, där han tidigare arbetade, och Facebook har klivit på som forskningschef, head of research, hos H&M group.

Det framgår i podden Perspektiv med Per Grankvist. Hos modekoncernen ska han leda arbetet med använda data för att optimera leverantörskedjan, samla in och analysera konsumenttrendinformation och använda modekoncernen storlek för att påverka inte minst när det gäller hållbarhet. Han passar i podden på att prisa koncernen för det arbete som läggs ned inom just hållbarhetsfältet. 

Till Dagens Nyheter kommenterar H&M rekryteringen så här;

"Vi kan bekräfta att vi har tecknat ett konsultavtal med Christopher Wylie. Hans roll är Reserach Director med fokus på att stärka H&M-gruppens kompetens inom konsument-, produkt- och marknadsanalys. Han kommer dessutom att stödja vårt arbete inom hållbar och etisk AI. Vi är glada över rekryteringen av Christopher Wylie".

Han ska ha tillträtt i december i fjol.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078