23948sdkhjf

Ellos group i nytt samarbete

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Här lanseras Ellos och Jotex sortiment. På sikt ska även Stayhards sortiment introduceras på marknadsplatsen.

Koncernen inleder samarbete med CDON och gör Ellos och Jotex sortiment tillgängligt för 1,8 miljoner kunder på CDON:s plattform. I ett pressmeddelande framgår att samarbetet även ska fördjupas och på sikt ska även Stayhards varumärken introduceras på marknadsplatsen.

– Genom samarbetet med CDON blir Ellos och Jotex sortiment ännu mer tillgängligt för kunder i hela Norden. Vi kan nå ut med våra starka varumärken till nya och ännu fler kunder. Att erbjuda våra egna varumärken på externa plattformar är ett viktigt steg i vår långsiktiga tillväxtstrategi och vi hoppas på att kunna inleda fler liknande samarbeten inom en snar framtid, säger Hans Ohlsson, vd för Ellos Group i en kommentar.

Det är inte första gången som koncernen tar det egna sortimentet ut på externa plattformar, strax innan jul i fjol ingick koncernen samarbete för Jotex med en europeisk aktör.

I Ellos Group ingår Ellos, Jotex och Stayhard.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Nyhetsbrev

Återvinn med Arket

Arkiv

By Malina lanserar barnkläder

Sportmodeföretag backas av Acasts grundare

Göteborgsbaserade Wearcolour och Void Cycling med nya delägare.

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Delat kontor ska föda nya tankar om handel och kommunikation

Plus

7 hösttrender att ha koll på

MODE HÖST 2019, DEL 3: Designerna har lagt höstkorten på bordet. Habit har identifierat modet som spås bli säsongens storsäljare.

Lämnar Sealife för Improove

Nk får premiumdestination för sport

Ny aktör bakom varuhusets nya sportbutikssatsning.

Handlarna mer optimistiska – skatteåterbäring och påsk väcker vårhopp

Lågprismodekedja i konkurs

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Så ser Sebagos Dockside ut om Nitty Gritty får bestämma

Plus

Rebellisk hållning

MODE HÖST 2019, DEL 2: Tekniska ytterplagg och stickat är fokus när nya avslappnade J.Lindeberg tar form.

Scandinavian Man lanserar marknadsplats och e-handel

Kopplar på e-handel till den redaktionella plattformen och backas av Wellstreet och IT-bolaget Tieto.

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Vintagemode hos & Other Stories

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

By Malina för Lindex

Utdragen konkurs väntas snart vara till ända

Ikea-bolag fortsätter öka i H&M

Nyemission för Odd Molly

Butiksnytt
Första citybutiken för Wagner

Butiksnytt
Pelle P väljer Drottninggatan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.119