23948sdkhjf

Får toppbetyg för varumärkesvård

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Barnklädeskedjan prisas ånyo.

Polarn O. Pyret tilldelas Signumpriset 2019 för arbetet med att vårda det egna varumärket.

Läs också: Polarn O. Pyret håller RNB uppe

Signumpriset delas ut av Groth & Co för 25:e gången och barnklädeskedjan får priset för att kedjan sedan starten på 1970-talet anses "envetet bibehållit sin linje och med små anpassningar är helt rätt i tiden” och för att arbetet med hållbarhet varit och är en central del av varumärket och att varje plagg ska kunna gå i arv från barn till barn.

Groth & Co gillar också hur kedjan arbetar internt med "lättillgänglig och illustrativ Brandbook" till de anställda samt att varumärkesskyddet uppfyller alla krav och har växt i takt med att kedjan etableras på nya marknader.

Signumpriset uppmärksammar nordiska företag som bäst förvaltar och vårdar sina varumärken.

– Det är en stor ära för oss att få ta emot Signumpriset för vårt långsiktiga varumärkesarbete och ett fantastiskt erkännande på den uppdatering av varumärket som vi har gjort de senaste åren! Det blir allt viktigare med ett starkt varumärke på en mer global och digitaliserad marknad och varumärket är utgångspunkt i alla beslut vi fattar, säger Petra Stenecker, marknads- och e-handelschef för kedjan i en kommentar.

Även AniCura prisades och fick Hedersutnämnande 2019. Förutom Polarn O. Pyret och AniCura, var även Barnängen, Com Hem, Moderna Museet, Perstorp, Svensk Fastighetsförmedling och Vitamin Well nominerade till Signumpriset 2019.

Mer om: Polarn O. Pyret
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Förlusttyngt MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

MQ blir Marqet: "Vi är medvetna om att vi har en resa att göra"

Habit fick en pratstund med vd Ingvar Larsson i nyinredda butiken för Marqet på Drottninggatan i Stockholm.

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

Plus

Vinstrevansch för knappt hälften av skoleverantörerna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 5/7: 2018 var ett tillväxtår för skoleverantörerna, men marginalerna för hälften av företagen minskade.

Boozt skriver ned prognos

Nyhetsbrev

Fem finalister från Sverige i Designers’ Nest

Arkiv

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Jobb & Karriär
Ny vd för Tiger of Sweden

Rekryteras från Hugo Boss.

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Butiksnytt
Herrmode på hotell

Nu har Lidholm’s Clothier öppnat i Göteborg.

Minussiffror i modehandeln i oktober

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Med Etons butiker i fokus

Ska leda utvecklingen av skjortföretagets fysiska butiker. Rekryteras från Kicks.

Butiksnytt
J Lindeberg nyöppnar på Illum

Jobb & Karriär
Finanschef blir vd

Aéryne i konkurs

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Gallerian skapar ny mötesplats och nytt retailkoncept

När Na-kd:s kunder har ett finger med i spelet

Butiksnytt
Happy socks på välkänd shoppingadress

Se alla Företagens egna nyheter

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Sänd till en kollega

0.126