23948sdkhjf

Får toppbetyg för varumärkesvård

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Barnklädeskedjan prisas ånyo.

Polarn O. Pyret tilldelas Signumpriset 2019 för arbetet med att vårda det egna varumärket.

Läs också: Polarn O. Pyret håller RNB uppe

Signumpriset delas ut av Groth & Co för 25:e gången och barnklädeskedjan får priset för att kedjan sedan starten på 1970-talet anses "envetet bibehållit sin linje och med små anpassningar är helt rätt i tiden” och för att arbetet med hållbarhet varit och är en central del av varumärket och att varje plagg ska kunna gå i arv från barn till barn.

Groth & Co gillar också hur kedjan arbetar internt med "lättillgänglig och illustrativ Brandbook" till de anställda samt att varumärkesskyddet uppfyller alla krav och har växt i takt med att kedjan etableras på nya marknader.

Signumpriset uppmärksammar nordiska företag som bäst förvaltar och vårdar sina varumärken.

– Det är en stor ära för oss att få ta emot Signumpriset för vårt långsiktiga varumärkesarbete och ett fantastiskt erkännande på den uppdatering av varumärket som vi har gjort de senaste åren! Det blir allt viktigare med ett starkt varumärke på en mer global och digitaliserad marknad och varumärket är utgångspunkt i alla beslut vi fattar, säger Petra Stenecker, marknads- och e-handelschef för kedjan i en kommentar.

Även AniCura prisades och fick Hedersutnämnande 2019. Förutom Polarn O. Pyret och AniCura, var även Barnängen, Com Hem, Moderna Museet, Perstorp, Svensk Fastighetsförmedling och Vitamin Well nominerade till Signumpriset 2019.

Mer om: Polarn O. Pyret
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

By Malina lanserar barnkläder

Nyhetsbrev

Danska Zizzi sålt

Arkiv

Återvinn med Arket

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Delat kontor ska föda nya tankar om handel och kommunikation

Sportmodeföretag backas av Acasts grundare

Göteborgsbaserade Wearcolour och Void Cycling med nya delägare.

Plus

7 hösttrender att ha koll på

MODE HÖST 2019, DEL 3: Designerna har lagt höstkorten på bordet. Habit har identifierat modet som spås bli säsongens storsäljare.

Lämnar Sealife för Improove

Nk får premiumdestination för sport

Ny aktör bakom varuhusets nya sportbutikssatsning.

Handlarna mer optimistiska – skatteåterbäring och påsk väcker vårhopp

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Så ser Sebagos Dockside ut om Nitty Gritty får bestämma

Halvljumt för modebolagen på hållbarhetslista

Inget modebolag på tio-i-topp och lågt förtroende bland konsumenterna för hållbarhetsarbetet, enligt Sustainable Brands Index.

Plus

Rebellisk hållning

MODE HÖST 2019, DEL 2: Tekniska ytterplagg och stickat är fokus när nya avslappnade J.Lindeberg tar form.

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Vintagemode hos & Other Stories

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

By Malina för Lindex

Utdragen konkurs väntas snart vara till ända

Ikea-bolag fortsätter öka i H&M

Nyemission för Odd Molly

Butiksnytt
Första citybutiken för Wagner

Butiksnytt
Pelle P väljer Drottninggatan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.41