23948sdkhjf

Här öppnar Odd Molly ny Stockholmsbutik

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modemärket öppnar nytt i regi av välkänd modebutiksaktör.

Den 7 februari öppnar Odd Molly butik på NK i Stockholm i samarbete med Magasin Mathilde.

Butiken ska enligt företaget ha ett mer kontinentalt urval av modemärkets sortiment, erbjuda bredd och visa att varumärket är mer än bara knytkoftor; något som företaget upplever att många svenskar fortfarande förknippar märket med.

- På NK kommer Odd Molly erbjuda ett sortiment som går mer i linje med det vi säljer i många av våra europeiska länder. Det blir en större andel plagg med handgjorda detaljer och mer exklusiva material, som siden och cashmere, än vad Odd Molly vanligen visar i Sverige. Dessutom kommer det då och då finnas unika produkter som endast finns att få tag på just på NK, säger Jennie Högstedt Björk, vd för Odd Molly i en kommentar.

I sortimentet läggs även fokus på klänningar och butikskonceptet är uppdaterat och enligt Odd Molly med en mer stilren känsla i exklusiva material.

Samarbetet med Magasin Mathilde går i linje med modeföretagets nya affärsstrategi med färre enheter i egen regi utan istället skapa synlighet och närvaro med lokala partner.

- Vi har haft ett väldigt långt och starkt samarbete med Odd Molly, och när den här möjligheten kom kände vi alla att det var ett unikt tillfälle för oss tillsammans, att ta samarbetet ett steg vidare, säger Madeleine von Rosen och Jan Wallmark, ägare till Magasin Mathilde i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Nyhetsbrev

Karl Lagerfeld död

Arkiv
Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Bubbleroom blickar mot öst

Ny vd till Pandora

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.146