23948sdkhjf

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Att Isabella Löwengrip stod i begrepp att lansera ett e-handelsanpassat varumärke sprunget ur insikter och läsarkontakter hon förskansat sig genom blogg och digitala medier blev känt under sommaren i fjol och i februari lanseras nu håraccessoarmärket Hermine Hold.

Sortimentet består initalt av sjalar och scrunchies i siden och hårspännen i akryl och acetat.

Att valet föll på att satsa på håraccessoarer har enligt ett pressmeddelande att göra med att grunadrna menar att det är en "marknad och nisch som är näst intill orörd".

- Med Hermine Hold kan vi erbjuda något som ännu inte existerar på marknaden. Ett starkt, kvinnligt varumärke nischat på håraccessoarer, som bygger sin identitet via sociala medier. Produkterna i kombination med dessa kanaler och den målgrupp vi redan kommunicerar med, är en 'perfect match’ sett till konkurrensen. Det är dessa insikter som gör det möjligt för oss att bli en aktör att räkna med, redan från start, säger Isabella Löwengrip i en kommentar.

Produkterna är baserade på teknisk analys och framtagna i dialog med de blivande kunderna då läsare och följare i sociala medier tillfrågats om vad de vill ha när det handlar om exempelvis färgval. 

- Den nya tidens kunder kräver möjligheten att ge sin input till varumärken och att de lyssnar på den. Detta ser vi som en förutsättning för att kunna tillverka produkter som känns relevanta för vår faktiska kund. Datan bakom detta är ett fundament för moderna företag, där insikten om vad kunderna vill ha är förarbetet, inte en analys på redan gjorda köp. Vi kan ligga steget före genom att vända på en klassisk modell, där vi först tar reda på vår efterfrågan, och sedan agerar utefter den, säger Linus Kaasik, medgrundare i Nordic Tech House.

Med på tåget är även iDeal of Swedens grundare Joachim Lindström och Filip Ummer och vd för Hermine Hold är Katarina Roger som tidigare arbetat med flera modevarumärken däribland Gant.

E-handel för accessoarmärket lanseras 20 februari. Planen är att främst bygga märket och försäljning via egna kanaler men flertal återförsäljare i både fysisk och online är enligt uppgift aktuella kort efter lanseringsdatum.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Idris Elba lanserar eget klädvarumärke

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Sportamore växer – men ökar förlusten

YMR Track Club tar plats på NK Sport

Barneys överväger konkurs

Nyhetsbrev

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Arkiv

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Modehandeln återhämtade sig

Prisfall på mode

Ivyrevel poppar upp i MoS

Nytt modeevent i Stockholm

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Zalando bygger nytt megalager

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

WeSC behöver nytt kapital

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.183