23948sdkhjf

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Att Isabella Löwengrip stod i begrepp att lansera ett e-handelsanpassat varumärke sprunget ur insikter och läsarkontakter hon förskansat sig genom blogg och digitala medier blev känt under sommaren i fjol och i februari lanseras nu håraccessoarmärket Hermine Hold.

Sortimentet består initalt av sjalar och scrunchies i siden och hårspännen i akryl och acetat.

Att valet föll på att satsa på håraccessoarer har enligt ett pressmeddelande att göra med att grunadrna menar att det är en "marknad och nisch som är näst intill orörd".

- Med Hermine Hold kan vi erbjuda något som ännu inte existerar på marknaden. Ett starkt, kvinnligt varumärke nischat på håraccessoarer, som bygger sin identitet via sociala medier. Produkterna i kombination med dessa kanaler och den målgrupp vi redan kommunicerar med, är en 'perfect match’ sett till konkurrensen. Det är dessa insikter som gör det möjligt för oss att bli en aktör att räkna med, redan från start, säger Isabella Löwengrip i en kommentar.

Produkterna är baserade på teknisk analys och framtagna i dialog med de blivande kunderna då läsare och följare i sociala medier tillfrågats om vad de vill ha när det handlar om exempelvis färgval. 

- Den nya tidens kunder kräver möjligheten att ge sin input till varumärken och att de lyssnar på den. Detta ser vi som en förutsättning för att kunna tillverka produkter som känns relevanta för vår faktiska kund. Datan bakom detta är ett fundament för moderna företag, där insikten om vad kunderna vill ha är förarbetet, inte en analys på redan gjorda köp. Vi kan ligga steget före genom att vända på en klassisk modell, där vi först tar reda på vår efterfrågan, och sedan agerar utefter den, säger Linus Kaasik, medgrundare i Nordic Tech House.

Med på tåget är även iDeal of Swedens grundare Joachim Lindström och Filip Ummer och vd för Hermine Hold är Katarina Roger som tidigare arbetat med flera modevarumärken däribland Gant.

E-handel för accessoarmärket lanseras 20 februari. Planen är att främst bygga märket och försäljning via egna kanaler men flertal återförsäljare i både fysisk och online är enligt uppgift aktuella kort efter lanseringsdatum.

Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

18 frågor och svar om Amazon: Allt du bör veta för att sälja hos nätjätten

Om några veckor lanseras Amazon.se i Sverige. Funderar du på att sälja på sajten är det hög tid att agera. Här svarar Amazon-experten Anna Nordlander på de frågor som du inte har vågat ställa.

Jobb & Karriär
Hon blir ny vd för By Malene Birger

Toppjobb för Filippa K:s tidigare marknadschef Ellen Dixdotter som blir ny vd för danska modemärket By Malene Birger. Hon rekryteras internt men har ett längre förflutet från svensk modebransch.

NK har fått två tredjedelar av hyresstödet i Stockholm

5 miljoner kronor har använts för hyresrabatter till Departements & Stores.

Här etableras Amazons lager i Sverige

Plus

Så blev Carin Westers varumärke Åhléns bästsäljare

Carin Westers självbetitlade varumärke är Åhléns största dragplåster inom mode. Nu väntar global lansering. Habit har träffat grundaren som ansvarar för varuhuskedjans fyra egna etiketter.

Här stänger modekedjan

Nyhetsbrev

H&M-varumärke i blåsväder – anklagelser om rasism

Arkiv

Modeoutlet noterar försäljningsrekord i juli

Vändning för Adidas

Norsk systertrio i svenskt modekedjesamarbete

Jollyroom plockar in kapital

De deltar under digitala visningsveckan

På onsdagen kommunicerades schema för kommande Stockholm Fashion Week. Lejonparten av inslagen under veckan sänds från en studio på Fotografiska.

Adidas förlänger med dansk toppchef

VRG genomför riktad nyemission

Engholms i nya händer

Modemärken öppnar tillfälligt i Kärnan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

Priveq tar majoritetspost i Trendhim – Daniel Wellingtons tidigare vd kliver in som styrelsemedlem

Svensk Digital Handel om Amazon: "Konkurrensen måste ske på lika villkor"

Svensk Digital Handel välkomnar Amazon men siar att prispress och tuff konkurrens väntar.

Öppnar ny outlet vid norska gränsen

Amazon bekräftar: Svensk sajt blir verklighet

VRG utser ny koncernledning och ansöker om förlängd rekonstruktion

Ackordsförslag skickas nu ut till bolagets borgenärer.

Ljusning för Thernlunds: "Kunderna har kommit tillbaka till butikerna"

I juli ökade försäljningen i de fysiska butikerna med nära 30 procent. Nu väntar ytterligare satsningar på e-handel och sortiment.

Jobb & Karriär
Från Miinto till Zalando

Eton drar upp tempot i USA

Mini Rodini till Zalando

Färre konkurser i detaljhandeln i juli

RNB: Klartecken för fortsatt rekonstruktion

Zalando knyter till sig Arket

Stark vändning för Uniqlo – ökade med 26 procent

Tommy Hilfiger i samarbete med japanskt varumärke

Svenskt företag bakom kändisars munskydd – lagret slutsålt

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Tumba centrum tappar H&M

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Se alla Företagens egna nyheter

Fashion Management ny internationell universitetsutbildning

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Sänd till en kollega

0.111