23948sdkhjf

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Att Isabella Löwengrip stod i begrepp att lansera ett e-handelsanpassat varumärke sprunget ur insikter och läsarkontakter hon förskansat sig genom blogg och digitala medier blev känt under sommaren i fjol och i februari lanseras nu håraccessoarmärket Hermine Hold.

Sortimentet består initalt av sjalar och scrunchies i siden och hårspännen i akryl och acetat.

Att valet föll på att satsa på håraccessoarer har enligt ett pressmeddelande att göra med att grunadrna menar att det är en "marknad och nisch som är näst intill orörd".

- Med Hermine Hold kan vi erbjuda något som ännu inte existerar på marknaden. Ett starkt, kvinnligt varumärke nischat på håraccessoarer, som bygger sin identitet via sociala medier. Produkterna i kombination med dessa kanaler och den målgrupp vi redan kommunicerar med, är en 'perfect match’ sett till konkurrensen. Det är dessa insikter som gör det möjligt för oss att bli en aktör att räkna med, redan från start, säger Isabella Löwengrip i en kommentar.

Produkterna är baserade på teknisk analys och framtagna i dialog med de blivande kunderna då läsare och följare i sociala medier tillfrågats om vad de vill ha när det handlar om exempelvis färgval. 

- Den nya tidens kunder kräver möjligheten att ge sin input till varumärken och att de lyssnar på den. Detta ser vi som en förutsättning för att kunna tillverka produkter som känns relevanta för vår faktiska kund. Datan bakom detta är ett fundament för moderna företag, där insikten om vad kunderna vill ha är förarbetet, inte en analys på redan gjorda köp. Vi kan ligga steget före genom att vända på en klassisk modell, där vi först tar reda på vår efterfrågan, och sedan agerar utefter den, säger Linus Kaasik, medgrundare i Nordic Tech House.

Med på tåget är även iDeal of Swedens grundare Joachim Lindström och Filip Ummer och vd för Hermine Hold är Katarina Roger som tidigare arbetat med flera modevarumärken däribland Gant.

E-handel för accessoarmärket lanseras 20 februari. Planen är att främst bygga märket och försäljning via egna kanaler men flertal återförsäljare i både fysisk och online är enligt uppgift aktuella kort efter lanseringsdatum.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Nyhetsbrev

Återvinn med Arket

Arkiv

By Malina lanserar barnkläder

Sportmodeföretag backas av Acasts grundare

Göteborgsbaserade Wearcolour och Void Cycling med nya delägare.

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Delat kontor ska föda nya tankar om handel och kommunikation

Plus

7 hösttrender att ha koll på

MODE HÖST 2019, DEL 3: Designerna har lagt höstkorten på bordet. Habit har identifierat modet som spås bli säsongens storsäljare.

Lämnar Sealife för Improove

Nk får premiumdestination för sport

Ny aktör bakom varuhusets nya sportbutikssatsning.

Handlarna mer optimistiska – skatteåterbäring och påsk väcker vårhopp

Lågprismodekedja i konkurs

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Så ser Sebagos Dockside ut om Nitty Gritty får bestämma

Plus

Rebellisk hållning

MODE HÖST 2019, DEL 2: Tekniska ytterplagg och stickat är fokus när nya avslappnade J.Lindeberg tar form.

Scandinavian Man lanserar marknadsplats och e-handel

Kopplar på e-handel till den redaktionella plattformen och backas av Wellstreet och IT-bolaget Tieto.

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Vintagemode hos & Other Stories

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

By Malina för Lindex

Utdragen konkurs väntas snart vara till ända

Ikea-bolag fortsätter öka i H&M

Nyemission för Odd Molly

Butiksnytt
Första citybutiken för Wagner

Butiksnytt
Pelle P väljer Drottninggatan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.114