23948sdkhjf

Från Oriflame till Stadium

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Rachel Stenudd har tillträtt som ny head of agency, ansvarig för idé och produktion för strategisk och taktisk marknadsföring, på sportkedjan Stadium. Hon kommer närmast från en liknande position på Oriflame, där hon arbetet under sju år, och har även ett förflutet från apoteksbranschen.

Med ett aktivt intresse, norrländskt lugn och imponerade erfarenhet, både internationellt och kommersiellt, blev Rachel vårt förstahandsval i en omfattande rekryteringsprocess. Vi är enormt glada för att hon nu är på plats för att bygga upp vår framtida inhouse-avdelning i Solna och jag ser fram emot att sparras i såväl löparspåret såsom i mötesrummet, säger Pino Roscigno, commercial and brand director Stadium.

Stadium har omorganiserat och bildat en ny enhet som ska ha fokus på e-handel och digital kommunikation i Solna.

– Det är givetvis mycket nytt men jag känner mig väldigt peppad på jobbet. Jag ser fram emot att ta inhouse-gänget till nästa nivå och att få bidra till att inspirera fler till ett aktivt liv. Förhoppningen är att få med så många som möjligt internt till höstens Lidingölopp, säger Rachel Stenudd, nytillträdd head of agency på Stadium i en kommentar.

Rachel Stenudd tillträdde innan jul i fjol.

Mer om: Stadium
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

"Vi kommer se början på en e-handelsdöd"

TRENDER 2019: Det spår Lars-Åke Tollemark, vd för Unibal Rodamco Westfield i Norden.

Ny hemvist för Ida Sjöstedt

Modeföretaget huserar numera på Kungsholmen och har därtill ny presskontakt.

Jobb & Karriär
Går till Daily Sports

Har förflutet från Whyred, Acne Studios och Gant.

Butiksnytt
Nytt mode- och inredningskoncept till Växjö

Butiken följer på den första etableringen i Jönköping.

Naturnära och långsiktigt

Möt Lisa Thörnqvist som omsorgsfullt väljer ekologiska och naturnära material i en finstämd palett till nystartade varumärket Ores.

Jobb & Karriär
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Nyhetsbrev

Björn Borg avslutar i fin form

Rörelseresultatet ökade med nära 30 procent i fjol.

Arkiv

Retrostrumpbyxor för en modern värld

Terezia Prazska lanserar klassiska tjeckiska barntajts med hängslen i Sverige under märket Silly Silas.

Så sålde Sportamore

Lindex digitala satsning över förväntan

Modekedjan uppges vara nöjd med närvaron på Asos.

XXL tappar chef

Opinionsbildare inom hållbart mode prisas

Hon är Sveriges Second Hand Profil 2019.

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Plus

”Ge kunden upplevelser”

Barnklädeskedja upplevs mest grön

Polarn O. Pyret kammade hem utmärkelse för nionde året i rad.

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Karl Lagerfeld död

Här öppnar varuhusjätten outlet

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Ny vd till Pandora

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.127