23948sdkhjf

"Nu förtjänar vi priset"

| Av Katarina Angelin | Tipsa redaktionen

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Grattis Carin Rodebjer! Vad betyder priset?
– Det är väldigt roligt att bli uppmärksammad för sitt arbete av branschkollegor. Det är särskilt roligt för teamet att samlas kring detta. De har arbetat jättehårt. Det är utmanande att jobba på ett växande bolag. Priset är ett konkret bevis på att teamet gjort något bra.

Du måste ha rekord i antalet Elle-utmärkelser, 2002, 2005 och senast 2011. Hur har företaget förändrats sedan sist du vann?
– Grunddrivet eller drömmen har inte förändrats särskilt mycket. Det handlar mer om att vi under de senaste åtta åren har jobbat för att göra Rodebjer till ett fungerande företag. Vi har kämpat för att få till en hållbar verksamhet där man kan känna sig trygg att jobba. Jag är jättestolt över det vi har åstadkommit. Jag känner att nu förtjänar vi verkligen priset. Det är inte lätt att bygga modebolag och skapa under tiden.

Hur har varumärket förändrats?
– Egentligen inte så mycket. Men vi har fått större möjligheter att kommunicera Rodebjer, vi är mer tillgängliga och når ut till fler i dag.

Mer om: Carin Rodebjer | Elle
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

"Vi kommer se början på en e-handelsdöd"

TRENDER 2019: Det spår Lars-Åke Tollemark, vd för Unibal Rodamco Westfield i Norden.

Ny hemvist för Ida Sjöstedt

Modeföretaget huserar numera på Kungsholmen och har därtill ny presskontakt.

Jobb & Karriär
Går till Daily Sports

Har förflutet från Whyred, Acne Studios och Gant.

Butiksnytt
Nytt mode- och inredningskoncept till Växjö

Butiken följer på den första etableringen i Jönköping.

Naturnära och långsiktigt

Möt Lisa Thörnqvist som omsorgsfullt väljer ekologiska och naturnära material i en finstämd palett till nystartade varumärket Ores.

Jobb & Karriär
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Nyhetsbrev

Björn Borg avslutar i fin form

Rörelseresultatet ökade med nära 30 procent i fjol.

Arkiv

Retrostrumpbyxor för en modern värld

Terezia Prazska lanserar klassiska tjeckiska barntajts med hängslen i Sverige under märket Silly Silas.

Så sålde Sportamore

Lindex digitala satsning över förväntan

Modekedjan uppges vara nöjd med närvaron på Asos.

XXL tappar chef

Opinionsbildare inom hållbart mode prisas

Hon är Sveriges Second Hand Profil 2019.

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Plus

”Ge kunden upplevelser”

Barnklädeskedja upplevs mest grön

Polarn O. Pyret kammade hem utmärkelse för nionde året i rad.

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Karl Lagerfeld död

Här öppnar varuhusjätten outlet

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Ny vd till Pandora

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.132