23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tar plats i hållbarhetskrets

E-handlare och modekoncernen går in som nya strategiska partner i Global Fashion Agenda.

E-handlaren Asos och amerikanska modekoncernen PVH Corp., där märken som bland andra Calvin Klein och Tommy Hilfiger ingår, kliver in som strategisk partner i hållbarhetssamarbetet Global Fashion Agenda.

De ska tillsammans med bland andra Bestseller, H&M group, Kering, Li & Fung,Sustainable Apparel Coalition och Target hjälpa till att utveckla modebranschen i frågor kring hållbarhet och nya cirkulära lösningar. I december klev även Nike in i samarbetet. 

Global Fashion Agenda arrangerar bland annat hållbarhetskonferens Copenhagen fashion Summit sedan 2009 och ger även årligen ut en hållbarhetsrapporter som Pulse of the Fashion Industry och CEO Agenda i samarbete med The Boston Consulting Group.

Kommande upplaga av Copenhagen Fashion Summit äger rum 15 till 16 maj.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172