23948sdkhjf

Nystartar i hållbarhetens tecken

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hållbart i fokus hos The Lobby som byter innehåll för femte gången.

Handelsexperimentytan The Lobby på Regeringsgatan i Stockholm presenterar i veckan nytt innehåll som går under namnet Tomorrow is now.

Med nya skiftet läggs fokus på cirkulära affärsmodeller och nya möjligheter. På plats på ytan ska designer, skräddare, snickare, stylister och varumärken finnas och bland annat ska workshops, inspirationsträffar och föredrag om bland annat remake och redesign erbjudas.

Varumärken på plats är bland andra Myrorna och Myrornas upgrade, Stadsmissionen, Remake, Röda Korset och Erikshjälpen med ett sortiment av kläder, design och inredning.

- Tillsammans med konsumenter och flera utställande varumärken kommer vi i början av 2019 att utforska alternativen till att köpa nytt: hur mode och inredning kan hyras eller bytas ut, uppgraderas, lagas och redesignas. Vi vill skapa en plattform där retailers och konsumenter kan mötas för att inspirera varandra utan pekpinnar, säger Göran Swärdh, konceptansvarig The Lobby och affärsutvecklare hos AMF Fastigheter och som tillsammans med Annette Lind Adamsson, medgrundare av modemärkena Legnology och Soot Sthlm, är initiativtagare till innehållsskiftet.

Mer om: The Lobby
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik. Ambitionen är att bli en modeportal med utökat sortiment.

Då får modekedjan ny vd

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Nyhetsbrev

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Arkiv

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Från kläder till väskor

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Modemärke med ny identitet

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Här stänger Polarn O. Pyret

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Pep blir Peppercorn igen

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Prisökning på mode

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.101