23948sdkhjf

Från WeSC till Whyred

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Var närmast vd- och försäljningschef för sportmodebolaget.

Marcus Hyltbring är ny brand manager, varumärkeschef, för Whyred. Det framgår av LinkedIN och bekräftas även av Lili Assefa, delägare och styrelseordförande i Gotoga som förvärvade Whyred och Hope i slutet av november.

På Whyred efterträder Marcus Hyltbring enligt uppgift försäljningschef Oscar Sandberg som i sin tur går till Lee. han tillträdde den 17 december.

- Beslutet att lämna WeSC och börja hos Whyred grundade sig i tjänsten som erbjöds. Att få möjligheten att jobba som varumärkeschef med ett starkt varumärke i ett bolag som befinner sig i en väldigt spännande fas känns mycket motiverande. Jag har precis börjat och ser fram emot att komma in mer i verksamheten, skriver Marcus Hyltbring i ett mejl till Habit.

Marcus Hyltbring kommer närmast från posten som global försäljningchef och vd för WeSC International; en tjänst som han verkat på sedan i april 2017. Han har dock ett längre förflutet  inom WeSC och även på andra tjänster och bolag inom modebranschen. 

Vd för We International och moderbolaget WeSC är Joseph Janus.

Mer om: WeSC | Whyred
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik. Ambitionen är att bli en modeportal med utökat sortiment.

Då får modekedjan ny vd

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Nyhetsbrev

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Arkiv

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Från kläder till väskor

Modemärke med ny identitet

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Här stänger Polarn O. Pyret

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Pep blir Peppercorn igen

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Prisökning på mode

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.415