23948sdkhjf

Från WeSC till Whyred

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Var närmast vd- och försäljningschef för sportmodebolaget.

Marcus Hyltbring är ny brand manager, varumärkeschef, för Whyred. Det framgår av LinkedIN och bekräftas även av Lili Assefa, delägare och styrelseordförande i Gotoga som förvärvade Whyred och Hope i slutet av november.

På Whyred efterträder Marcus Hyltbring enligt uppgift försäljningschef Oscar Sandberg som i sin tur går till Lee. han tillträdde den 17 december.

- Beslutet att lämna WeSC och börja hos Whyred grundade sig i tjänsten som erbjöds. Att få möjligheten att jobba som varumärkeschef med ett starkt varumärke i ett bolag som befinner sig i en väldigt spännande fas känns mycket motiverande. Jag har precis börjat och ser fram emot att komma in mer i verksamheten, skriver Marcus Hyltbring i ett mejl till Habit.

Marcus Hyltbring kommer närmast från posten som global försäljningchef och vd för WeSC International; en tjänst som han verkat på sedan i april 2017. Han har dock ett längre förflutet  inom WeSC och även på andra tjänster och bolag inom modebranschen. 

Vd för We International och moderbolaget WeSC är Joseph Janus.

Mer om: WeSC | Whyred
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Tensons vd lämnar

Johan Lövqvist har verkat på vd-posten sedan 2008.

Camilla Malmströms kan få norsk ägare

Stockmann tappar vd

Plus

Hantverk vs hightech

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

Tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Prisad modebutik öppnar webbutik

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Filippa K lanserar ny e-handel

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

NA-KD till Kompassen

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.107