23948sdkhjf

Nytt nummer av Habit International

| Av Katarina Angelin | Tipsa redaktionen

Habit har träffat Siri Vikman som tagit klivet ut i världen med Parisbaserade Aéryne. En modestartup med innovativa försäljningsstrategier.

Så mår svensk retail. En gynnsam marknad för utländska aktörer eller ett pressat läge med massiva butiksstängningar? Åsikterna går isär.

Läs också: Här är branschens ess i denim

Skarpsynta entreprenörer. Möt grundarna till två svenska glasögonmärken som ruskar om branschen med både design och pris.

Siri Vikmans idédrivna Aéryne. Läs om det Paris-baserade varumärkets väg från high street-design till prisvärd lyx.

Sveas vågade produktresa. Varumärkets tonårstjej har mognat. Då tar familjeföretaget nya kliv mot 100 miljoner kronor i omsättning.

Iögonfallande smycken. Sverige myllrar av spännande kreatörer som skapar betydelsebärande alster. Investeringar som håller över tid.

Läs också: Med öga för växande affärer

Anonyma denimmakare. Adnym Atelier är ett normbrytande denimvarumärke med inspiration från Mellanöstern.

J.Lindeberg dressar om. Varumärket har tagit ett nytt, mer livsstilsinriktat spår.

Mode av lokalt avfall. Uttjänta cykelslangar får nytt liv genom varumärket By Frida EM.

God läsning!
Katarina Angelin
Chefredaktör Habit

Saknar du prenumeration? Klicka här

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

"Vi kommer se början på en e-handelsdöd"

TRENDER 2019: Det spår Lars-Åke Tollemark, vd för Unibal Rodamco Westfield i Norden.

Ny hemvist för Ida Sjöstedt

Modeföretaget huserar numera på Kungsholmen och har därtill ny presskontakt.

Jobb & Karriär
Går till Daily Sports

Har förflutet från Whyred, Acne Studios och Gant.

Butiksnytt
Nytt mode- och inredningskoncept till Växjö

Butiken följer på den första etableringen i Jönköping.

Naturnära och långsiktigt

Möt Lisa Thörnqvist som omsorgsfullt väljer ekologiska och naturnära material i en finstämd palett till nystartade varumärket Ores.

Jobb & Karriär
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Nyhetsbrev

Björn Borg avslutar i fin form

Rörelseresultatet ökade med nära 30 procent i fjol.

Arkiv

Retrostrumpbyxor för en modern värld

Terezia Prazska lanserar klassiska tjeckiska barntajts med hängslen i Sverige under märket Silly Silas.

Så sålde Sportamore

Lindex digitala satsning över förväntan

Modekedjan uppges vara nöjd med närvaron på Asos.

XXL tappar chef

Opinionsbildare inom hållbart mode prisas

Hon är Sveriges Second Hand Profil 2019.

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Plus

”Ge kunden upplevelser”

Barnklädeskedja upplevs mest grön

Polarn O. Pyret kammade hem utmärkelse för nionde året i rad.

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Karl Lagerfeld död

Här öppnar varuhusjätten outlet

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Ny vd till Pandora

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.1