23948sdkhjf

The Kooples till Sverige

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Selected Brands lanserar franska modemärket The Kooples.

Göteborgsbaserade distributören Selected Brands lanserar franska modemärket The Kooples i Sverige och Skandinavien.

- Det känns väldigt roligt att få börja arbeta med The Kooples då det är ett internationellt varumärke som inte har någon historik i Sverige. I dag finns en shop-in-shop på Illum i Köpenhamn för herr men i övrigt så finns ingen distribution i Skandinavien så det ska bli väldigt roligt att introducera märket för kunder och slutkunder, säger Henrik Hobik, arbetande styrelseordförande och huvudägare för Selected Brands till Habit.

Enligt Henrik Hobik har modeföretaget haft en ambition att etablera sig i Skandinavien en tid.

Den första kollektionen som når svenska butiker är en förkollektion, precollection, för kommande höst som levereras ut i butik i juli 2019.

I fokus för distributionen ligger varuhus och även starka modebutiker. 

Höstkollektionen ska visas i showroom i Paris för ett antal modekunder därefter ska Selected Brands visa kollektionen i egen regi i Köpenhamn, Stockholm och Oslo.

Ligger egen butik i Skandinavien  i planerna för The Kooples?

- Det är inget som är bestämt i dagsläget men det finns med i planerna men när och hur får framtiden utvisa. Företaget har 200 egna butiker men en butiksöppning behöver inte heller ske i egen regi utan det kan lika gärna handla om franchise eller något annat typ av upplägg. Men först ska vi visa upp märket och vi har redan noterat ett stort intresse och har ett antal återförsäljare som köpt in till hösten, säger Henrik Hobik till Habit.

The Kooples är grundat 2008 av bröderna Alexandre, Laurent och Raphaël Elicha och i varumärket ingår kläder, skor, väskor och accessoarer till herr och dam. 

Varumärket har drygt 400 återförsäljare i 36 länder. 

Mer om: Selected Brands
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
1

Sålde 10 000 jackor på ett halvår – så gör Norrsken

Lanserade jackvarumärket i september i fjol.

Sportkedjans vd lämnar – efter två månader

Går efter intern granskning av uppmärksammade Facebookinlägg.

Klarna öppnar pop up-butik

Svensk Handel: ”Dyra paketleveranser en alarmerande konkurrensnackdel”

Giambattista Valli för H&M

Modekedjan gör två släpp av årets designsamarbete.

1

Skobolag lanserar ny e-handel

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

Arkiv

Så ser nya Henri Lloyd ut

Blickar framåt med ny logga och sajt.

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Nordiska Etikettbolaget i nya händer

DK Company säljer två märken – efter en vecka i koncernens ägo

Indiska släpper barnmodekollektion

Plockar in plagg till yngre barn.

House of Dagmar uppmanar till ökad transparens

Modeföretaget lanserar ny etikett och märkning; Good Choice.

UO hoppar på prenumerationståget

Öresund ökar i MQ

Athleisure à la puddingproducent

Butiksnytt
Butik för Sophie by Sophie

176 miljoner till MQ

Svensk kliver in i ny roll hos amerikansk modejätte

Comeback för Årets Modebutik i Habit Modegalan

Om plast i haven och framtidens designutmaningar

Bada i CDLP

Byter Bruket mot Tuna Park

Scorett prisas för helhetsupplevelse

Här stänger Åhléns också

Wood Wood öppnar i London

Jobb & Karriär
Från Nelly till Lyko

Ny yta för reseffekter

Jobb & Karriär
Han går till Day Et

Odd Molly väljer Norrköping

Utmärkelse till Kavat

Ny tillfällig butik för CQP

Får ansvar för Jacket Required och Moda

Jobb & Karriär
Före detta landschef hos H&M till Cervera

Jobb & Karriär
Kliver in i Stig Fram

Campadre fälld av RO

Se alla Företagens egna nyheter

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.123