23948sdkhjf

The Kooples till Sverige

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Selected Brands lanserar franska modemärket The Kooples.

Göteborgsbaserade distributören Selected Brands lanserar franska modemärket The Kooples i Sverige och Skandinavien.

- Det känns väldigt roligt att få börja arbeta med The Kooples då det är ett internationellt varumärke som inte har någon historik i Sverige. I dag finns en shop-in-shop på Illum i Köpenhamn för herr men i övrigt så finns ingen distribution i Skandinavien så det ska bli väldigt roligt att introducera märket för kunder och slutkunder, säger Henrik Hobik, arbetande styrelseordförande och huvudägare för Selected Brands till Habit.

Enligt Henrik Hobik har modeföretaget haft en ambition att etablera sig i Skandinavien en tid.

Den första kollektionen som når svenska butiker är en förkollektion, precollection, för kommande höst som levereras ut i butik i juli 2019.

I fokus för distributionen ligger varuhus och även starka modebutiker. 

Höstkollektionen ska visas i showroom i Paris för ett antal modekunder därefter ska Selected Brands visa kollektionen i egen regi i Köpenhamn, Stockholm och Oslo.

Ligger egen butik i Skandinavien  i planerna för The Kooples?

- Det är inget som är bestämt i dagsläget men det finns med i planerna men när och hur får framtiden utvisa. Företaget har 200 egna butiker men en butiksöppning behöver inte heller ske i egen regi utan det kan lika gärna handla om franchise eller något annat typ av upplägg. Men först ska vi visa upp märket och vi har redan noterat ett stort intresse och har ett antal återförsäljare som köpt in till hösten, säger Henrik Hobik till Habit.

The Kooples är grundat 2008 av bröderna Alexandre, Laurent och Raphaël Elicha och i varumärket ingår kläder, skor, väskor och accessoarer till herr och dam. 

Varumärket har drygt 400 återförsäljare i 36 länder. 

Mer om: Selected Brands
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Nu väntar lansering av nya Hunkydory

Charlotte Simonsbacka ligger bakom designen av varumärket som relanseras med kommande höstkollektion. Habit har träffat henne på huvudkontoret i Stockholm.

De är Årets Designer

Kenzo byter uttryck

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

Van Gils nylanseras i Sverige

Nyhetsbrev

Zalando ansluter till Global Fashion Agenda

Arkiv

H&M till Centralamerika

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Totême

Efterträder grundaren Elin Kling.

Blanche i samarbete

Skhoop med miljömärkning

Opening Ceremony stänger butiker

Lindex stärker Stockmann

Plus

Här är trenderna från Pitti Uomo

Habits Christina Bild har varit i Florens och spanat in herrmodet för höst/vinter 2020.

Vill vara ultratransparent med nytt varumärke

Spårbarhetskarta och hängetikett inspirerad av innehållsförteckning från livsmedelsindustrin ska ge kunden detaljerad information om plaggen.

Utbyggd outlet noterar rekordsiffra

Resurssmarta förslag för textilsektorn

Fortsatt försäljningstapp för VRG – stänger fler butiker

Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

Sir of Sweden köper skjortföretag

Förvärvar anrikt Boråsföretag.

Jobb & Karriär
Från Rodebjer till Hemköp

Hummel växer med förvärv

Dyster december i modehandeln

Decemberförsäljningen blev som prognostiserat ett bakslag för modehandeln. Svensk Handel Stil menar att Black friday och mild vinter är huvudanledningar till det dystra utfallet.

Jobb & Karriär
Operativ chef lämnar Revolutionrace

Sportamore tappar finanschef – går till Adidas

De går till Mildh press

Puma Nordic upptaxeras

H&M samarbetar med NFL

Uniqlos ägare sänker prognos

DK Company förvärvar tysk modehandlare

Modebutik stänger

Butiksnytt
Här öppnar Johnells – växer i Stockholm

Jobb & Karriär
Ny vd för XXL

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Nelly

Duo satsar på businesskjortor

H&M byter läge i Linköping – tar över efter Åhléns

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.172