23948sdkhjf

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Gina Tricot lanserar nu varumärket i Kina initialt via onlinebutik kopplad till WeChat och i vår är ambitionen att  öppna butik på T-mall.

Sociala medier-plattformen WeChat har med funktioner som e-handel, meddelanden, telefoni, transaktioner och miniprogram 1 miljard använadare dagligen.

Till WeChat-sidan kopplas olineshoppen Kaimen, där kunderna kan köpa produkterna, som drivs av svenska distributionsföretaget Johan & Johan som drivs av Johan Aledal och Johan Wikander.

– Hela vårt team är enade i vår vision där vi blickar framåt och testar nya vägar för att möta kunden med högsta relevans. Att ta oss in på den kinesiska marknaden blir ett naturligt steg för oss då vi har vårt produktionskontor i Shanghai. Det här är fas ett, ambitionen för fas två är att öppna en flagship store på T-mall under våren 2019. Det är en oerhört spännande tid vi går in i som bolag, säger Magnus Månsson, vd Gina Tricot.

I samband med den digitala lanseringen öppnades även en pop up-butik på varuhuset Isetan West Nanjing Road i Shanghai och Gina Tricot ska även fortsatt sälja produkter i Kina också offline.

På onlinebutiken Kaimen får Gina Tricot sällskap av andra svenska varumärken som Johan & Johan distribuerar som Bread & Boxers, Stiga games, Stenströms och Mini Rodini. 

Satsningen i Kina är också en del i modekedjans digitala satsning med en ny  B2B-avdelning för att möta kundens digitala köpbeteende och för att öka synligheten via just digitala marknadsplatser dit också  Zalando och Nelly räknas.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Tar steget från The Lobby och ska lyfta second hand, cirkulär design och “slow fashion” på egen yta.

Omtolkar klassiska militärplagg för regnigt klimat

Stutterheim fortsätter samarbetet med Alpha Industries.

Här stänger G-Star Raw

Dagens butiker behöver skapa ännu mer engagemang

KOM:s vd om nödvändigheten i att vara kreativ i kundmötet.

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

Snart dags för mode- och designvecka i Umeå

Nyhetsbrev

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Arkiv

Happy Socks vd slutar

Panorama Berlin till Tempelhof

London nästa för Boråstudenter

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Förbättrat Kappahl

Butiksnytt
Kappahl ut – NA-KD in

Jobb & Karriär
Från Springhill Textile till Wiges

Jobb & Karriär
"Jag siar att e-handelsdöden kommer gå ännu snabbare än butiksdöden"

Robert Axelsson är ny vd för Cama gruppen som ligger bakom e-handelsbutiken Hatshop.

Jobb & Karriär
Tillbaka hos Gant

Christopher Bastin kliver på som global artistic director och ska fungera som varumärkets ”kreativa katalysator”.

Bakåt och framåt med Nelly

E-handlaren firar 15 år med ny kampanj. ”En av Nellys främsta styrkor är att vi är nära vår målgrupp och förstår hur vi bäst når dem”, säger vd Anna Ullman Sersé till Habit.

Butiksnytt
Deichmann öppnar nytt och bygger om

Butiksnytt
Så ser nya NK Sport ut

Dubbla stolar för Svensk Digital Handels vd

Deras skönhetssatsning i stöpet – klädmärket i nytt bolag

& Other Stories bjuder in Arranging Things och har nytt byråsamarbete

H&M vill ha hyresavdrag för returnerade varor

Primark trotsar nättrend med butiksoffensiv

Miljöstipendium till sportklädesföretag

Naturkompaniet förvärvar butik – och öppnar en ny

Touchtech i nytt avtal med Bestseller

Modefotografen Peter Lindbergh död

Tar plats i underklädesföretagets styrelse

Zara tar ställning för kinesiskt styre

Atacac öppnar butik

Jobb & Karriär
Peak Performance tappar e-handels- och retailchef

Jobb & Karriär
Går till Arbesko

Depalma workwear väljer byrå

Jobb & Karriär
Värvas till Intersports styrelse

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.118