23948sdkhjf

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Gina Tricot lanserar nu varumärket i Kina initialt via onlinebutik kopplad till WeChat och i vår är ambitionen att  öppna butik på T-mall.

Sociala medier-plattformen WeChat har med funktioner som e-handel, meddelanden, telefoni, transaktioner och miniprogram 1 miljard använadare dagligen.

Till WeChat-sidan kopplas olineshoppen Kaimen, där kunderna kan köpa produkterna, som drivs av svenska distributionsföretaget Johan & Johan som drivs av Johan Aledal och Johan Wikander.

– Hela vårt team är enade i vår vision där vi blickar framåt och testar nya vägar för att möta kunden med högsta relevans. Att ta oss in på den kinesiska marknaden blir ett naturligt steg för oss då vi har vårt produktionskontor i Shanghai. Det här är fas ett, ambitionen för fas två är att öppna en flagship store på T-mall under våren 2019. Det är en oerhört spännande tid vi går in i som bolag, säger Magnus Månsson, vd Gina Tricot.

I samband med den digitala lanseringen öppnades även en pop up-butik på varuhuset Isetan West Nanjing Road i Shanghai och Gina Tricot ska även fortsatt sälja produkter i Kina också offline.

På onlinebutiken Kaimen får Gina Tricot sällskap av andra svenska varumärken som Johan & Johan distribuerar som Bread & Boxers, Stiga games, Stenströms och Mini Rodini. 

Satsningen i Kina är också en del i modekedjans digitala satsning med en ny  B2B-avdelning för att möta kundens digitala köpbeteende och för att öka synligheten via just digitala marknadsplatser dit också  Zalando och Nelly räknas.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik. Ambitionen är att bli en modeportal med utökat sortiment.

Då får modekedjan ny vd

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Nyhetsbrev

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Arkiv

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Från kläder till väskor

Modemärke med ny identitet

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Här stänger Polarn O. Pyret

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Pep blir Peppercorn igen

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Prisökning på mode

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.101