23948sdkhjf

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Stockholmsbaserade skjortmärket Schnayderman's släpper en mindre kollektion med en omarbetad version av den klassiska kampanjen "Rör inte min kompis" eller "Touche pas à mon pote" som det franska originalet löd 1985.

I Schnayderman's tappning finns handen med men bär texten i engelskspråkig version "Don´t touch my friend” och i en ny färgställning; knallorange grund med en svart och vit kontur.

Den första mindre kollektionen innefattar överskjortor, skjortor, och tygväskor gjorda av återanvänt material från tidigare kollektioner och plaggen och väskan säljs via Schnayderman’s butik på Mäster Samuelsgatan 10 i Stockholm samt på i modemärkets webbutik. 100 kronor av varje sålt plagg i släppet kommer att doneras till organisationen My Dream Now som arbetar mot segregation och ungdomsarbetslöshet.

Förutom plagg lanseras en brosch i begränsad upplaga som enbart kommer att säljas i modemärkets butik i Stockholm.

- Schnayderman’s känner väldigt starkt för “Don’t touch my friend” symbolen, då den står emot all form av intolerans och enar oss att omfamna individualism och mångfald”, säger Joel Urwitz, medgrundare och vd för Schnayderman's i en kommentar.

Projektet kommer att fortgå med flera mindre släpp under 2019.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078