23948sdkhjf

Schnayderman's hjälpande hand

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Stockholmsbaserade skjortmärket Schnayderman's släpper en mindre kollektion med en omarbetad version av den klassiska kampanjen "Rör inte min kompis" eller "Touche pas à mon pote" som det franska originalet löd 1985.

I Schnayderman's tappning finns handen med men bär texten i engelskspråkig version "Don´t touch my friend” och i en ny färgställning; knallorange grund med en svart och vit kontur.

Den första mindre kollektionen innefattar överskjortor, skjortor, och tygväskor gjorda av återanvänt material från tidigare kollektioner och plaggen och väskan säljs via Schnayderman’s butik på Mäster Samuelsgatan 10 i Stockholm samt på i modemärkets webbutik. 100 kronor av varje sålt plagg i släppet kommer att doneras till organisationen My Dream Now som arbetar mot segregation och ungdomsarbetslöshet.

Förutom plagg lanseras en brosch i begränsad upplaga som enbart kommer att säljas i modemärkets butik i Stockholm.

- Schnayderman’s känner väldigt starkt för “Don’t touch my friend” symbolen, då den står emot all form av intolerans och enar oss att omfamna individualism och mångfald”, säger Joel Urwitz, medgrundare och vd för Schnayderman's i en kommentar.

Projektet kommer att fortgå med flera mindre släpp under 2019.

Mer om: Schnaydermans's
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik. Ambitionen är att bli en modeportal med utökat sortiment.

Då får modekedjan ny vd

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Nyhetsbrev

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Arkiv

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Från kläder till väskor

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Modemärke med ny identitet

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Här stänger Polarn O. Pyret

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Pep blir Peppercorn igen

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Prisökning på mode

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.117