23948sdkhjf

Schnayderman's hjälpande hand

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Stockholmsbaserade skjortmärket Schnayderman's släpper en mindre kollektion med en omarbetad version av den klassiska kampanjen "Rör inte min kompis" eller "Touche pas à mon pote" som det franska originalet löd 1985.

I Schnayderman's tappning finns handen med men bär texten i engelskspråkig version "Don´t touch my friend” och i en ny färgställning; knallorange grund med en svart och vit kontur.

Den första mindre kollektionen innefattar överskjortor, skjortor, och tygväskor gjorda av återanvänt material från tidigare kollektioner och plaggen och väskan säljs via Schnayderman’s butik på Mäster Samuelsgatan 10 i Stockholm samt på i modemärkets webbutik. 100 kronor av varje sålt plagg i släppet kommer att doneras till organisationen My Dream Now som arbetar mot segregation och ungdomsarbetslöshet.

Förutom plagg lanseras en brosch i begränsad upplaga som enbart kommer att säljas i modemärkets butik i Stockholm.

- Schnayderman’s känner väldigt starkt för “Don’t touch my friend” symbolen, då den står emot all form av intolerans och enar oss att omfamna individualism och mångfald”, säger Joel Urwitz, medgrundare och vd för Schnayderman's i en kommentar.

Projektet kommer att fortgå med flera mindre släpp under 2019.

Mer om: Schnaydermans's
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Tensons vd lämnar

Johan Lövqvist har verkat på vd-posten sedan 2008.

Camilla Malmströms kan få norsk ägare

Stockmann tappar vd

Plus

Hantverk vs hightech

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

Tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Prisad modebutik öppnar webbutik

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Filippa K lanserar ny e-handel

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

NA-KD till Kompassen

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.136