23948sdkhjf

Ritar skor och kläder åt H&M

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

H&M lanserar unisexkollektion med Eytys den 24 januari 2019.

Kollektionen innefattar inte bara skor utan även kläder, accessoarer och väskor. Därtill finns en mindre barnkollektion vilken blir den första för målgruppen för modemärket som grundades av Max Schiller och Jonathan Hirschfeld våren 2013.

Kollektionen innefattar sneaker och boots i läder, mocka, bomull och kanvas och klädesplagg som jackor, toppar, byxor och jeans i materialval som twill, lack, nylon och rådenim.

färgpaletten finns petroleumgrönt, gult, beige, mörk indigo och svart. Alla skor säljs i specialdesignad kartong med konstverk skapat av den kanadensiska konstnären Zoe Barcza.

- Med detta samarbete hoppas vi kunna introducera H&M-kunden till vår designfilosofi med robust och fuss-free design, där stil suddar ut könsgränser och funktion går före detaljer. I den här kollektionen handlar allt om proportioner – att skapa en tydlig unisex-silhuett med lösa passformer och grova skor. Det är Eytys vision om en generisk look som boostar kundens integritet, attityd och självförtroende, säger Max Schiller, creative director på Eytys i en kommentar. 

Eytys grundades av Max Schiller och Jonathan Hirschfeld våren 2013.

Lansering sker i utvalda butiker världen över samt online.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik. Ambitionen är att bli en modeportal med utökat sortiment.

Då får modekedjan ny vd

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Nyhetsbrev

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Arkiv

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Från kläder till väskor

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Modemärke med ny identitet

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Här stänger Polarn O. Pyret

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Pep blir Peppercorn igen

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Prisökning på mode

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.122